Válassza az Oldal lehetőséget

A DirectX 10 megölné az OpenGL-t?

A The Inquirer munkatársai az olvasók bevonásával arra a kérdésre keresték a választ, hogy a DirectX 10 fokozatos elterjedése vajon tényleg az OpenGL “kihalását” eredményezi-e.

A válasz egyértelmű NEM! Lássuk hát, hogy mik azok az érvek, amik az OpenGL (Open Graphics Library) mellett szólnak:

  • Az OpenGL Embedded Systems, vagy ahogy sokan ismerik, az OpenGL ES grafikus alkalmazásprogramozói felület a mobiltelefonok, hordozható eszközök piacán széles körben elterjedt, és olyan neves gyártók állnak mögötte, mint az NVIDIA, az ATI, a 3DLabs, a Sun Microsystems, az SGI, az Intel és a Texas Instruments, hogy csak a legismertebbeket említsük.
  • John Carmack, az id Software atyja FPS-játékaihoz minden esetben az OpenGL-t részesítette előnyben, szemben a Direct3D-vel, ugyanis az OpenGL lehetővé teszi ezen játékok más OS-en futtatható átiratának elkészítését is.
  • A fenti példából kiindulva már meg is említhetjük az egyik legfontosabb tényezőt, miszerint DirectX 10 soha nem lesz Linux vagy Mac OS X alá, így ezen operációs rendszerek esetében az OpenGL elengedhetetlen kelléke a programozóknak, grafikusoknak.
  • Az olyan elterjedt és rendkívül népszerű tervező- és rajzolóprogramok, mint a Maya, az AutoCAD, a Cinema4D, vagy akár a 3D Studio Max, mind-mind OpenGL-t használnak a grafikus megjelenítéshez.
  • Nem utolsósorban több olyan OpenGL-s játékot is megemlíthetünk, melyek szintén hozzájárultak az API “életben tartásához”. Ilyen többek között a Doom 3, a World of Warcraft vagy a még mindig fejlesztés alatt álló Enemy Territory: Quake Wars.

A DirectX 10 megölné az OpenGL-t

A szerzőről