PVY M29 – ez az elektromos kerékpár azt a célt tűzte ki, hogy a 29 colos kerekek stabilitását és kényelmét egy rendkívül nagy kapacitású akkumulátorral és egy erőteljes, feloldható motorral kombinálja.

Az új PVY M29 29 colos e-bike bemutatója - Akár 120 km egy töltéssel

RÖVIDEN

Mi ez?Egy 29 colos kerekekkel szerelt elektromos kerékpár (e-bike), 250W-os (500W-ra feloldható) motorral és nagy, 17.5Ah akkumulátorral.

Mit tud?Akár 120 km-es maximális hatótáv (PAS módban), 32 km/h feloldható sebesség, SHIMANO 7 sebességes váltó, zárható első felfüggesztés és 150 kg teherbírás.

Mibe kerül?A BGPVYM29 kuponkóddal 287 943 Ft (cseh raktárról).

Kinek jó?Ingaázóknak, túrázóknak, és mindenkinek, aki egy robusztus, nagy kerekű, nagy hatótávú elektromos kerékpárt keres mindennapi használatra.

Bevezetés: Miért éppen egy 29 colos E-Bike?

Az elektromos kerékpárok piaca robbanásszerűen növekszik, és a felhasználók egyre specifikusabb igényekkel lépnek fel. Míg a kompakt, összecsukható modellek a városi hordozhatóságot oldják meg, addig a “29-es” (29 colos kerékméretű) e-bike-ok egy teljesen más felhasználói kört céloznak. Ezek a kerékpárok a stabilitásról, a kényelemről és a hatékonyságról szólnak hosszabb távokon. A PVY M29 pontosan ebbe a kategóriába érkezik, de megpróbálja a kategória határait feszegetni.

A 29 colos kerekek legnagyobb előnye, hogy sokkal könnyebben gördülnek át az akadályokon. Legyen szó egy kátyúról, egy járdaszegélyről vagy egy erdei ösvény gyökereiről, a nagyobb kerékátmérő simább, kevésbé rázós haladást biztosít. Emellett, ha már lendületbe jöttek, jobban tartják a sebességet, ami hatékonyabbá teszi a hosszabb ingázást vagy túrázást. A PVY M29 ezt az alapot veszi, és egy olyan elektromos rásegítéssel támogatja meg, ami kompenzálja a nagyobb kerekek miatti esetleges lassabb gyorsulást.

A PVY M29 elektromos kerékpár főbb tulajdonságait bemutató kollázs.

Az Erő Forrása: 250W-os Motor, 500W-os Potenciállal

A PVY M29 szívét egy nagy hatékonyságú, hátsó agyba épített motor adja. Papíron ez egy 250W-os motor, ami teljes mértékben megfelel a legtöbb európai ország közúti közlekedésre vonatkozó szabályozásának. Ez a 250W-os teljesítmény tökéletesen elegendő a városi ingázáshoz, a sík terepen való haladáshoz és az enyhébb emelkedők leküzdéséhez, miközben a pedálozás fáradságos részét kiveszi a képletből.

Az igazi érdekesség azonban a “feloldható” (unlockable) teljesítmény. A gyártói adatok szerint a PVY M29 motorja szoftveresen 500W-os csúcsteljesítményre képes. Fontos hangsúlyozni, hogy ennek használata magánterületen vagy az erre vonatkozó helyi szabályozás ismeretében javasolt. Ez a plusz 250W drámai különbséget jelent: a gyorsulás sokkal dinamikusabbá válik, és a meredekebb emelkedők sem fognak ki a kerékpáron. A PVY M29 ezzel a duális képességgel egyszerre lehet szabálykövető ingázó eszköz és egy erőteljes terep-társ.

A nyers erő mellett a nyomaték is kulcsfontosságú. Az 50 N.m forgatónyomaték tiszteletet parancsoló érték egy agymotor esetében. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a PVY M29 már alacsony sebességről, például egy piros lámpától elindulva is határozottan gyorsít, még emelkedőn is. A G-DRIVE Dual Control System névre hallgató vezérlőrendszer pedig azért felel, hogy ez az erőleadás finom és hatékony legyen, optimalizálva a motor és az akkumulátor összhangját.

A PVY M29 elektromos kerékpár fehér színben.

A Hosszú Táv Titka: A 48V 17.5Ah Kivehető Akkumulátor

Ha a motor a kerékpár szíve, akkor az akkumulátor a tüdeje. A PVY M29 ezen a téren kiemelkedik a mezőnyből. A vázba süllyesztett 48V-os, 17.5Ah kapacitású lítium akkumulátor gigantikusnak számít ebben a kategóriában. Ha kiszámoljuk, ez 840 Wh (Wattóra) energiatároló kapacitást jelent, ami messze felülmúlja a legtöbb belépő- és középkategóriás e-bike 400-600 Wh-s telepét.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Hatótávot. Nagyon sok hatótávot. A gyártó által megadott “120KM Max Mileage” érték a legalacsonyabb rásegítési (PAS) módban, ideális körülmények között (sík terep, alacsony testsúly, szélcsend) értendő. A valós felhasználás során, vegyes terepen, erősebb rásegítést használva ez az érték természetesen csökken, de a 840 Wh-s kapacitás garancia arra, hogy egy 60-90 km-es, dinamikus tekerést igénylő túra is belefér anélkül, hogy a “range anxiety” (hatótáv-para) felütné a fejét. A PVY M29 egyértelműen azoknak készült, akik nem akarnak minden nap a töltővel bajlódni.

Az akkumulátor ráadásul kivehető. Ez egy rendkívül fontos gyakorlati előny. Nem kell az egész 26 kg-os kerékpárt a konnektorhoz cipelni. Elég egy kulcsfordulat, és a telepet magunkkal vihetjük a lakásba vagy az irodába tölteni. A mellékelt 54.6V 2A-es töltővel a teljes feltöltés a gyártó szerint 6.5 órát vesz igénybe, ami a hatalmas kapacitást figyelembe véve egy reális, éjszakai töltésre optimalizált időtartam.

Az új PVY M29 29 colos e-bike bemutatója - Akár 120 km egy töltéssel 1

 

Robusztus Felépítés és Kényelem: Váz, Kerekek és Felfüggesztés

A PVY M29 váza vasból (acélból) készült. Bár ez hozzájárul a 26 kg-os nettó tömeghez, ami nem kevés, cserébe két dolgot kapunk: rendkívüli strapabírást és természetes rezgéscsillapítást. Az acélvázak híresek arról, hogy jobban elnyelik az út apróbb egyenetlenségeit, mint a merevebb alumínium társaik, ami növeli a komfortérzetet.

A robusztus építést támasztja alá a 150 kg-os maximális terhelhetőség is. Ez azt jelenti, hogy a PVY M29 magabiztosan elbírja a nehezebb kerékpárosokat is, vagy az átlagos súlyú felhasználókat jelentős mennyiségű csomaggal (bevásárlás, túrafelszerelés) megpakolva. Ez egy igazi “igásló” lehet a mindennapokban.

A már említett 29 colos, 2.125 inch széles gumik kiválóan kiegészítik a vázat. A nagy méret és a mérsékelt ballonos kialakítás egyszerre teszi stabillá és kényelmessé a PVY M29-et. Hogy a kényelem teljes legyen, a kerékpár egy “Lockable Suspension Fork”, azaz egy zárható első teleszkópos villát kapott. Ez elengedhetetlen a rossz minőségű utakon vagy terepen, mivel elnyeli a nagyobb ütéseket. Sima aszfalton vagy emelkedőn felfelé tekerve viszont a villa “lockout” funkciójával merevíthető, így a tekerési energiánk nem vész el a felesleges rugózásban.

Az új PVY M29 29 colos e-bike bemutatója - Akár 120 km egy töltéssel 2

Irányítás és Biztonság: Váltó, Fékek és Kezelőszervek

A PVY M29 a mechanikus erőátvitel terén egy bevált megoldásra támaszkodik: a SHIMANO 7 sebességes hátsó váltórendszerére. Egy elektromos kerékpáron, ahol a motor nyomatéka besegít, a 7 sebesség bőségesen elegendő ahhoz, hogy minden helyzetben megtaláljuk az ideális pedálfordulatot, legyen szó lassú mászásról vagy gyors haladásról.

A megállásról elöl és hátul is mechanikus tárcsafékek gondoskodnak. Bár nem hidraulikusak, a tárcsafékek így is sokkal megbízhatóbb és erősebb fékhatást biztosítanak, mint a hagyományos V-fékek, különösen nedves, esős időben. Egy 26 kg-os, potenciálisan 150 kg-ig terhelt kerékpár esetében ez az alapvető biztonsági elvárás.

A rásegítés vezérlése többféleképpen történhet. A PVY M29 “Cadence Sensor”-t, azaz pedálfordulat-érzékelőt használ. Ez azt figyeli, hogy a pedál forog-e. Ha igen, a motor a kiválasztott 0-5 közötti rásegítési szintnek megfelelő teljesítményt adja le. Ez egy egyszerű és kiszámítható rendszer. Az adatok 10, 17 és 25 km/h-s szinteket is említenek, ami valószínűleg a sebességhatárolt alsóbb PAS szintekre utal.

Ami viszont igazi kényelmi extra, az a “Throttle Mode” megléte. A PVY M29 rendelkezik gázkarral is, ami lehetővé teszi, hogy tekerés nélkül, pusztán a motor erejével haladjunk (mint egy robogó). Ez hihetetlenül kényelmes tud lenni egy hosszú nap után, vagy amikor egy kereszteződésből kell gyorsan elindulni.

Az új PVY M29 29 colos e-bike bemutatója - Akár 120 km egy töltéssel 3

Okos Funkciók és Hasznos Kiegészítők

A PVY M29 nem fukarkodott a modern kiegészítőkkel sem. A kormányon egy “IP66 Colour Display” kapott helyet. Egy színes kijelző nem csak esztétikusabb, de erős napsütésben is könnyebben leolvasható. Az IP66-os védettség pedig azt jelenti, hogy por ellen teljesen védett és az erős vízsugár sem tesz kárt benne, vagyis egy komolyabb eső sem jelent problémát.

A kerékpár támogatja a “PVY” mobilalkalmazást is, ami Bluetooth kapcsolatra utal. Ezen keresztül valószínűleg nyomon követhetjük a megtett utakat, finomhangolhatjuk a beállításokat, és elképzelhető, hogy a motor 500W-os teljesítményének feloldása is ezen keresztül történik.

Kiemelkedő a világítás. Az IPX5 védettségű, 1200 lumenes első fényszóró már-már motorkerékpár-szintű fényerőt biztosít. Ezzel a PVY M29 teljes mértékben alkalmas a sötétben, akár kivilágítatlan utakon való közlekedésre is. A csomag része továbbá a műanyag sárvédő (ingázóknak kötelező) és egy szerszámkészlet az alapvető összeszereléshez és karbantartáshoz. Az egész kerékpár IPX4 besorolású, ami fröccsenő víz elleni védelmet jelent.

A PVY M29 IP66-os színes kijelzője a kormányon.

A PVY M29 elektromos kerékpár szürke színben, oldalnézetből.

 

Kinek ajánljuk a PVY M29 kerékpárt?

A PVY M29 egy rendkívül specifikus, de éppen ezért sokoldalú elektromos kerékpár. Nem mindenkinek ez lesz a tökéletes választás, de akiknek igen, azok imádni fogják.

1. Hosszú távú ingázóknak: Ha naponta 20-40 km-t vagy többet kerékpározol a munkahelyedre, a PVY M29 hatalmas, 840 Wh-s akkumulátora áldás. Nem kell minden este tölteni, a 29 colos kerekek kényelmesek, a sárvédők és az erős lámpa pedig rossz időben és sötétben is használhatóvá teszik.

2. Magasabb és nehezebb felhasználóknak: A 29 colos kerékméret és a robusztus, 150 kg teherbírású acélváz ideális választássá teszi a PVY M29-et azok számára, akik a kisebb, 26 colos vagy 20 colos kerékpárokat kényelmetlennek, “játékszernek” érzik.

3. Hétvégi túrázóknak: Akik szeretnek letérni az aszfaltról, és hosszabb felfedezőutakra indulni, értékelni fogják a zárható felfüggesztést, a nagy hatótávot és a feloldható 500W-os motort, ami segít leküzdeni az erdei emelkedőket.

4. Akik “mindenre is” egy kerékpárt keresnek: A PVY M29 egy igazi svájci bicska. Elég kényelmes és erős a túrázáshoz, elég praktikus (sárvédő, lámpa, gázkar) a városi ingázáshoz, és elég nagy hatótávú ahhoz, hogy ne kelljen folyton tervezgetni a töltést.

Főbb tulajdonságok összefoglalva:

  • Motor: 250W névleges teljesítményű agymotor (500W-ra feloldható)
  • Nyomaték: 50 N.m
  • Akkumulátor: 48V 17.5Ah (840 Wh), kivehető
  • Maximális hatótáv: 120 km (PAS módban)
  • Maximális sebesség: 25 km/h (32 km/h-ra feloldható)
  • Kerekek: 29*2.125 inch
  • Váz: Acél (Iron)
  • Max terhelhetőség: 150 kg
  • Váltó: SHIMANO 7 sebességes
  • Fékek: Első és hátsó mechanikus tárcsafékek
  • Felfüggesztés: Zárható első teleszkópos villa
  • Kijelző: IP66 védettségű színes kijelző
  • Rásegítés: Pedálfordulat-érzékelő (Cadence Sensor) és gázkar (Throttle Mode)
  • Világítás: 1200 lumenes első fényszóró
  • Vízállóság: IPX4 (kerékpár), IP66 (kijelző), IPX5 (lámpa)
  • Töltési idő: 6.5 óra
  • Tömeg: 26 kg (nettó)

A termék megvásárolható a Banggood áruházban a BGPVYM29 kuponkóddal 287 943 Ft áron; cseh raktárból szállítva.

Vásárlás itt:

PVY M29

Hasonló tartalmak oldalunkon


Ez nem teszt, hanem termékbemutató, amit a forgalmazó által megadott adatok alapján írtunk.


Gyakori kérdések

K: Mit jelent pontosan a 250W (500W feloldható) motor?
V: A PVY M29 motorja alaphelyzetben 250W-os névleges teljesítményt nyújt, ami megfelel az EU-s pedelec szabályozásnak (25 km/h-s rásegítési határral). A szoftveres feloldással a motor képes 500W csúcsteljesítmény leadására, ami nagyobb sebességet (32 km/h) és jobb gyorsulást tesz lehetővé. Ennek használata közúton nem mindenhol legális.

K: Tényleg tud 120 km-t a PVY M29 egy töltéssel?
V: A 120 km a maximális, gyártó által tesztelt hatótávolság, amit a legalacsonyabb rásegítési (PAS) fokozaton, sík terepen, optimális körülmények között lehet elérni. Valós, vegyes használat (pl. emelkedők, magasabb PAS fokozat, gázkar használata) mellett reálisabb 60-90 km-es hatótávval számolni, ami a 840 Wh-s akkumulátortól még mindig kiváló érték.

K: Mennyire nehéz a PVY M29?
V: A kerékpár nettó tömege 26 kg. Ez az acélváznak és a nagy kapacitású akkumulátornak köszönhető. Nem egy könnyű kerékpár, amit emeletre kell cipelni, de menet közben a motor kompenzálja a súlyt. A kivehető akkumulátor (ami több kg-ot nyom) sokat segít, ha mégis emelni kell.

K: Mi az a “cadence sensor” (pedálfordulat-érzékelő)?
V: Ez a rásegítési rendszer alapja. A szenzor azt érzékeli, hogy a pedál forog-e. Amint elkezdjük tekerni, a motor bekapcsol, és a kiválasztott PAS szintnek megfelelő erőt adja le, függetlenül attól, hogy milyen erősen tekerünk. Ellentétben a drágább nyomatékszenzorral, ez egy “ki/be” kapcsoló jellegűbb, de könnyen megszokható segítséget ad.

K: Legális a PVY M29 használata közúton?
V: Alapbeállításain (250W, 25 km/h-s rásegítési határ) a PVY M29 a legtöbb EU-s országban pedelec-ként (pedálrásegítéses kerékpár) használható közúton, jogosítvány és biztosítás nélkül. Az 500W-os mód és a gázkar használata (tekerés nélküli haladás) azonban már segédmotoros kerékpárnak minősítheti, amire más szabályok vonatkoznak.

K: Mennyi idő feltölteni a 17.5Ah-s akkumulátort?
V: A gyártó szerint a teljes feltöltés (0-ról 100%-ra) a mellékelt 2A-es töltővel körülbelül 6.5 órát vesz igénybe.

K: Lehet esőben használni a kerékpárt?
V: Igen, a PVY M29 IPX4 besorolással rendelkezik, ami fröccsenő víz elleni védelmet jelent minden irányból. Ez egy normál esőt vagy vizes úton való közlekedést kibír. A kijelző (IP66) és a lámpa (IPX5) ennél is jobban védett. Erős vízsugárral (pl. magasnyomású mosó) tisztítani vagy vízbe meríteni nem szabad.

K: Milyen a fékrendszer?
V: A kerékpár elöl és hátul mechanikus (bowdenes) tárcsafékekkel van felszerelve. Ezek erősebbek és megbízhatóbbak a V-fékeknél, különösen nedves időben, és megfelelő fékerőt biztosítanak a kerékpár súlyához és sebességéhez.

K: Használhatom a gázkart tekerés nélkül?
V: Igen, a PVY M29 rendelkezik “Throttle Mode” (gázkar) funkcióval, ami lehetővé teszi a haladást pedálozás nélkül, mint egy elektromos robogó.

K: Mi az előnye a 29 colos kerekeknek?
V: A 29 colos kerekek nagyobb átmérőjük miatt könnyebben gördülnek át az úthibákon, gyökereken, ami kényelmesebb utazást eredményez. Emellett jobban tartják a sebességet sík terepen, így hosszabb távon hatékonyabbak lehetnek, mint a kisebb, 26 colos vagy 27.5 colos kerekek.