Válassza az Oldal lehetőséget

Borderlands 2: a CPU is elboldogul a PhysX rendszerrel? (videóval)

Már most látható, hogy a Borderlands 2 hatalmas népszerűségre fog szert tenni. A felhasználók első visszajelzései alapján a játék viszonylag jól optimalizált, és ez esetben az NVIDIA is lazára engedte a gyeplőt.
 
k2.items.cache.47e29f9fe96a1771642fb05ac8a8fd00 Lnsp_524
Általában a különböző PhysX effektek csak az arra alkalmas NVIDIA grafikus processzorokon mutatkoznak meg. Ha valamilyen módszerrel mégis sikerül a központi egységre kiszabni eme feladatot, akkor az eredmény masszív lassulás és roppant darabos játékmenet – a Batman sorozat, az Alice: Madness Returns és a Mafia II ide tartozik.

Nagyjából két évvel ezelőtt tört ki a botrány, amikor kiderült, hogy a zöldek programozói a PhysX-nél az elavult x87-es utasításokat alkalmazzák az SSE helyett, amivel lényegében mesterségesen korlátozzák a teljesítményt. Arra is fény derült, hogy a rendszer mellőzi a többmagos rendszerek által nyújtott előnyöket. Bár az NVIDIA gyorsan megválaszolta a felmerült kínos kérdéseket, azonban belátható, hogy korántsem áll érdekükben a gördülékeny feldolgozás megteremtése a CPU-knál.

 
Ez most CPU-ról is megoldhatónak tűnik.
Az utóbbi időkben számos felhasználó (nyilván főleg AMD-s konfigurációval rendelkezők) jelezte, hogy a Borderlands 2 kielégítő teljesítményt nyújt a PhysX alkalmazása mellett. A PhysXInfo.com utánajárt a visszajelzéseknek. A „Boom és testvére Bewm” jelenet alatt rengeteg részecske effekt látható, ezenfelül látványos ruhaszimuláció préseli ki az utolsó cseppeket a GPU-kból, illetve ez esetben a CPU-kból is. A tesztgép egy Core i7 2600K központi egységgel felvértezett darab volt, míg a grafikus feladatokat az erőtlennek szintén nem mondható GeForce GTX 580 végezte, ennél fogva nem is meglepő, hogy a vizuális minőséget magasra állították. A nagy kérdés az volt, hogy a PhysX miként teljesít zöld támogatás nélkül.
 
border bench2
Hab a tortán, hogy a Hybrid PhysX is támogatott.
Az első észrevétel az, hogy a Borderlands 2 kiemelkedő teljesítményt nyújt a GPU PhysX számítások alatt. Bár a monitor felbontása csak 1680×1050 pixel volt, ám még magas PhysX beállítások mellett sem esett le a minimum fps a lélektani 60 alá.
Ettől is érdekesebb, hogy a Borderlands 2 a jó öreg PhysX SDK 2.8.4 mellett is szinte hasít a CPU PhysX beélesítése után, viszont arra jó esély van, hogy többszemélyes játék során már durva lassulást tapasztalnánk a Core i7 2600K processzor ellenére is.
 
Összefoglalva: a Borderlands 2 talán az első olyan PhysX technológiát bevető játék, ahol az NVIDIA GPU megléte nem kötelező feltétel (legalábbis egyszemélyes módban), de természetesen sokkal gördülékenyebbé teszi a játékmenetet. 
A PhysX minőségét a WillowEngine.ini fájlban (\Documents\My Games\Borderlands 2\WillowGame\Config) is konfigurálhatjuk, ha a játékban ez a beállítás nem módosítható.
  • PhysXLevel = 0 – PhysX Low 
  • PhysXLevel = 1 – PhysX Medium 
  • PhysXLevel = 2 – PhysX High

Forrás: physxinfo.com

Med1on