Válassza az Oldal lehetőséget

Érkeznek az első független Mantle mérések – frissítve!

Most ugrik a majom a vízbe, mert ha az AMD kicsit kozmetikázta a korábbi számokat, akkor értelemszerűen szerényebb eredmények fognak napvilágot látni.Érkeznek az első független Mantle mérések – frissítve! 1

Nemrég a Catalyst 14.1 béta meghajtónál egy újabb súlyos hibára derült fény, emiatt a programozók ismét kénytelenek voltak halasztani.

Ez a rövid csúszás azt eredményezte, hogy a Mantle támogatást hozó Catalyst csak mára készült el. A felhasználóknak még mindig várniuk kell, ugyanis a sajtó kapott egy 24 órás exkluzív időszakot, amikor elkészíthetik az első méréseiket. A német ComputerBase a hétvége dacára élt a lehetőséggel, bár az idő rövidsége miatt csak a Battlefield 4 egyszemélyes módjában tudtak mérni – a sorozat rajongói ennek talán nem örülnek. Többszemélyes módban bizonyára nagyobb lett volna a különbség, később majd ilyen tesztek is érkezni fognak.

mantle-meres-computerbase

A Windows 7 operációs rendszert futtató tesztgépüket (hasonló eredményeket produkált a Windows 8.1 is) egy 4,5 GHz-en teperő Intel Core i7-4770K hajtotta meg, ami elviekben kizárja a CPU-limit lehetőségét. A Battlefield 4 természetesen a lehető legmagasabb grafikai módban futott (élsimítással, anizotrópikus szűréssel), a felbontás pedig 1920 × 1080 képpont volt. A Radeon R9 290X grafikus kártya az úgynevezett über módban üzemelt, s a DirectX 11 API-val 55,4 átlag fps-t produkált. A Mantle beizzítása után a sebesség másodpercenként 65,7 képkockára ugrott, tehát a különbség egyáltalán nem elhanyagolható – pontosan 19 százalékról van szó. 

Egyértelműen tisztul a kép. Egy olyan nagy teljesítményű videokártya, mint például a Radeon R9 290X kétségtelenül hatalmas igényekkel lép fel a CPU felé. A jelek szerint ezt még egy túlhajtott Core i7-4770K sem tudja mindig kielégíteni, hiszen korábban láttuk, hogy GPU-limitált tesztkörnyezetben a Mantle API sem tud érdemi gyorsulást felmutatni.  

starswarm-rts2-645x279
bf-4-legitreviews

Frissítve!

A Legit Reviews összeeresztette az Intel Core i5-3570K processzort és a Radeon R7 260X grafikus kártyát. A különbség némi túlzással megdöbbentőnek nevezhető!

battlefield-4-kaveri-igpbattlefield-4-kaveri-r9-290xbattlefield-4-core-i7-dgpubattlefield-4-i7-ultra-r9-290x
A Guru3D is kellemes sebességnövekedést mért ki, főleg diszkrét grafikus vezérlő mellett.

01-battlefield-4-siege-of-shanghai-chart

A Golem multiplayer módban földindulás szerű változásokat tárt fel, a Core i7-3770K láthatóan nem volt a helyzet magaslatán. Ezek alapján a Mantle komoly fegyver lehet az internetes harcosok kezében. 

mantle-290x-mp
Megint multiplayer, ezúttal a Hardwareluxx jóvoltából. A 3,9 GHz-re húzott Intel Core i7-3960X mellett is kinéz egy kis plusz löket.

bf4 mp_cpu_4770k
Minden eddiginél részletesebb elemzéssel jelentkezett a lengyel PClab, a teszt ide kattintva nyitható meg. Hasonlóan magasra tette a lécet az AnandTech portál is – ezt is érdemes megtekinteni.

battlefield-4-720p-fps2

A hardCOREware szerint 10 százalék plusz várható az A10-7850K APU-nál.