Néhány tipp az okostelefon függőség ellen

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Azt már az ókori rómaiak is tudták, hogy okostelefon nélkül nem élet az élet – ki is haltak! Komolyra fordítva a szót: kár tagadni, ma már az életünk elengedhetetlen része lett a telefon. Ezzel alapjában véve még nem lenne baj, a gond inkább ott kezdődik, hogy a mérleg nyelve sokaknál erősen átbillent; túl sok időt töltenek mobilozással, mely tevékenység már más területek (munka, barátok, szociális kapcsolatok stb.) rovására zajlik. A következőkben néhány tippet adunk arra, hogy miként tudjuk egy picit eltávolítani magunktól hőn szeretett mobilunkat.

Smartphone addiction 1280x720

 

Tényleg olyan fontos az okostelefon?

Rosszul vagy, netalán nem tudsz teljesen a munkádra koncentrálni, ha véletlenül otthon hagytad a telót? A legtöbb esetben ez csak annyit jelent, hogy lemaradsz néhány „kihagyhatatlan” ajánlatról, pár kéretlen levélről, valószínűleg nem pont ma fog bekövetkezni a világvége, amiről így nem Te fogsz utolsónak értesülni!

1. Kapcsold ki a rezgést!

Egy brit tanulmány szerint – ez most kivételesen nem a poén kategóriát erősíti – az Egyesült Királyságban élő felnőttek naponta 33-szor ellenőrzik mobiltelefonjukat, míg a tizenéveseknél ez a szám már 90-re tehető! Ha mi is úgy érezzük, hogy ez a kényszeres, állandó „ellenőrzési vágy” kezd eluralkodni rajtunk, akkor érdemes kikapcsolni a rezgéses figyelmeztetést. Az ötlet mögött nyilván az húzódik meg, hogy ekképpen nem 5 percenként fogjunk megszakítani munkánkat, hanem csak alkalmanként – igaz, akkor bizonyára picivel hosszabb időre.

2. Nem kell mindig csekkolni az energiaszintet!

A pszichológiai hadviselés második állomásánál még egy okkal kevesebb lesz, hogy felold a telefont. Korántsem szükséges folyamatosan figyelnünk az akkumulátor töltöttségét, ezek a cuccok általában egy napot úgyis ki fognak húzni, a működést tekintve meg teljesen mindegy, hogy 80%-on áll, avagy csak 50 százalékon. Az sem mellékes, hogy a sűrű ellenőrizgetés csak feleslegesen meríti a telepet!

3. Le a csicsás háttérképpel!

Ez a tipp a Google volt mérnöke, Tristan Harris szüleménye. Az úriember számos kutatást végzett azzal kapcsolatban, hogy a mobiltelefonok hogyan befolyásolják a koncentrációt. Arra jutott, hogy sokaknál a látványos kezdőképernyők már önmagukban elégségese ahhoz, hogy felkeltsék a tulajok figyelmét. A szakember ebből kifolyólag azt tanácsolja, hogy állítsunk be valamilyen kevésbé vonzó háttérképet, mondjuk egy szimpla fekete képet – OLED tulajoknál ez még az üzemidőre is jó hatással lesz.

Az iPhone felhasználók a következő módszert is kipróbálhatják:

  • Beállítások > Általános > Kisegítő lehetőségek > Kijelzőbeállítások menüpontban találjuk a Színszűrők elemet, ahol a Szürkeárnyalatokat érdemes kiválasztani.

4. A professzionális segítség

Némi ellentmondást felfedezhetünk abban, hogy egy applikáció segít leszokni a mobilozásról, de a módszer ettől függetlenül működhet. Az egyik legjobb ebben a témában a Forest, mely egy virtuális fa ültetésével ösztönöz minket arra, hogy megfelelő időközönként használjuk telefonunkat. Ha nem tudjuk kivárni a szünetet, akkor a fa pillanatokon belül kiszárad, ha viszont sikerrel járunk, akkor idővel egy saját erdőt is telepíthetünk. A dolog elsőre talán furcsának hathat, az alapja egyébként a pomodoro módszer (25 perc aktív időszak után 5 perc szünet).

Értelemszerűen nem ez az egyetlen app ebben a témában: tanácsos egy pillantást vetni az Anti-addiction, illetve a Smart Applock néven futó megoldásokra is. Utóbbi az elrettentő hatásban hisz, vagyis percre pontosan megállapítja, hogy mennyi időt töltöttünk el a különböző programokban – nekünk egyébként a Forest jött be a legjobban.

Forrás: Gearbest

Szóljon hozzá!