A KuKirin A1 egy dinamikus és stílusos alternatíva a reggeli csúcsforgalom és a tömegközlekedés helyett.

Nézd meg videós bemutatómat is!
RÖVIDEN
Mi ez?A Kukirin A1 egy masszív felépítésű, városi közlekedésre tervezett elektromos roller.
Mit tud?800W-os motorjával eléri a 45 km/h sebességet, és kategóriaelső felfüggesztésével rendkívül kényelmes utazást biztosít 25-35 km-es valós hatótávon.
Mibe kerül?Ára jellemzően a 450-500 eurós kategóriában mozog, ami körülbelül 180 000 - 200 000 Ft-nak felel meg.
Kinek jó?Azoknak a városi ingázóknak ideális, akik a kimagasló menetkomfortot és a dinamikus haladást részesítik előnyben az okosfunkciókkal szemben.
Bevezető – Kukirin A1: A városi dzsungel új királya?
A KuKirin egyre másra szórja elénk az újabbnál újabb rollerjeit. A sláger G4 és még inkább sláger G2 után egy újabb gépet kaptunk tőlük KuKirin A1 néven. A specifikációt böngészve olyan érzésünk támadhat, mintha ezeket az adatokat láthattuk már valahol, és nem tévedünk, a KuKirin G2 nagyon hasonló a papírforma szerint. Ám, ha ránézünk az A1-re akkor rögtön láthatjuk, hogy ez egy nagyon más féle roller.

A G2-höz képest eltűnt a brutális, ipari kinézetű váz és a villák is szebbek lettek. A roller első pillantásra tipikus csővázas szerkezetnek tűnik, de aztán kiderül, hoyg még sem egy egyszerű csőváz az, ami a gépet egyben tartja. Mutatja ezt a roller tömege is, ami jóval nagyobb annál, mint amit a filigrán külső miatt képzelünk. Ezt a nagy tömeget sem a teljesítmény sem az akkumulátor kapacitás nem indokolja, így nyilvánvaló, hogy a vázon, futóművon kell majd az okokat keresnünk.
Az azért elmondható a KuKirin A1-ről, hogy szemnek tetsző, nagyon vonzó, fiatalos darab lett. Persze ahogy a pofonok úgy az ízlések sem egyformák, így lehet, hogy lesznek, akik a G2-t kívánatosabbnak tartják majd. De ha így lesz, akkor elmondhatjuk majd, hogy a KuKirin jó lóra tett az A1 piacra dobásával, mert egy olyan réteget talált meg, akik a G2-t nem vették volna meg. Viszont az A1-re ők tuti lecsapnak majd, szóval bejött az új dizájn.

A következő fejezetben alaposan szemügyre vesszük a roller dizájnját, anyaghasználatát, méreteit, és megvizsgáljuk, milyen kezelőszervek és csatlakozók kaptak helyet rajta. Tarts velem!
A Kukirin A1 Közelebbről: Dizájn, Kezelőszervek és Méretek

Egy elektromos roller esetében a teljesítmény és a hatótáv kulcsfontosságú, de a mindennapi használhatóságot nagyban meghatározza a fizikai kialakítás, az ergonómia és a felépítés minősége. A Kukirin A1 tervezői láthatóan komoly figyelmet fordítottak arra, hogy egy masszív, mégis nagyon esztétikus gépet alkossanak. Ebben a fejezetben tehát górcső alá vesszük a roller külső tulajdonságait, a váztól kezdve a kezelőszervekig.
Dizájn és Felépítés

A roller elsőre robusztus benyomást kelt, amit erősen tompítanak a jó helyen elhelyezett, jó formájú és élénk színű matricák. A taposó két oldalán elől például a csővázat követő, hátrafelé vékonyodó színes csíkok optikailag vékonyítják a roller testét. A matt felületű, minőségi alumíniumötvözetből készült váz tiszta, szépen kivitelezett hegesztésekkel rendelkezik. A KuKirin szakított a korábbi modellekre jellemző fekete-narancs színvilággal, és a dizájnt kék LED-es fényekkel és diszkrét színes betétekkel frissítette fel, ami modern, fiatalos, vidám és letisztult megjelenést kölcsönöz a gépnek.

A fellépő (deck) az egyik leginkább dicsérhető eleme a rollernek. A maga 19 cm-es szélességével és gyakorlatilag 51 cm-es hasznos hosszával (sőt, a hátsó lábtámasszal együtt 64 cm) rendkívül tágas, még nagyobb lábmérettel is kényelmes és stabil állást biztosít. A felületét csúszásgátló gumibütykök borítják, a kormányoszlop alatt kéken világító KuKirin logó pedig menő stílust ad neki. A fellépő mintázata tök jó lett, a gumi dudorok tartják a talpat, nem engedik elcsúszni a lábunkat, a mintájuk pedig vonzza a szemet. A takarítás szempontjából is jó ez a megoldás, nincsenek apró rések, amiből a sarat kell kapargatnunk.

A fellépő hátsó végén egy masszív, csőből kialakított lábtámasz (kicktail) segíti a stabil testhelyzetet gyorsításkor vagy emelkedőn. Nem lett túl nagy, nem lett túl feltűnő sem, de a feladatát messzemenőkig ellátja. A dőlésszög sem olyan, ami egykerekezésre csábítana, ellenben a lábunkat jól tartja, és kényelmes, sem a bokád, sem a vádlid nem fog panaszkodni még hosszabb utak után sem.

A kormányrúd és a kormány is a masszivitást sugallja. Az 58 cm széles (vagy inkább keskeny), enyhén hajlított kormány kényelmes fogást biztosít, a magassága a fellépőtől mérve 99 cm, ami a legtöbb felhasználó számára ideális. A kormány magassága sajnos nem állítható, így a felhasználó magassága korlátozza a vásárlók körét. A szokásos 190 centi az a felső határ, aminél még élhető a dolog.

Az összecsukó mechanizmus a gyártó eddigi egyik legbiztosabb megoldása: zárt állapotban kotyogás- és nyekergésmentes, és egy plusz biztonsági zárral is ellátták.

Méretek és Hordozhatóság

A Kukirin A1 nem a pehelysúlyú kategóriában versenyez. A maga 25,5 kg-os tömegével egyértelműen nem az a roller, amit az ember naponta többször is hóna alá kapva cipel fel egy negyedik emeleti lakásba. Azért azt tegyük hozzá, hogy egy G2 is pont ennyit nyom a mérlegen, pedig szemre azt gondolnánk az jóval nehezebb jószág. A G4-et már nem citálom ide, az súlyosabb egyéniség, de nem is azonos kategória az A1-gyel. A KuKirin A1 teljes hossza 115,4 cm, magassága 129 cm. Az mondjuk nyugodtan kijelenthető, hogy a súly és méret a stabilitás és a strapabíróság záloga (lehet), de a hordozhatóságot mindeképpen korlátozza. Ez a gép arra termett, hogy a saját kerekein guruljon, nem pedig arra, hogy sokat cipeljék. Én legalábbis biztos nem akarnám sokat cipelni.

Vezérlőszervek és Kijelző

A kezelőszervek elrendezése logikus, megszokott és kézreálló. A kormány bal oldalán található a hátsó fékkar, a bekapcsológomb, a lámpa és az irányjelzők kapcsolója. A jobb oldalon kapott helyet az első fékkar, a gázkar és a kulcs, középen pedig természetesen ott a központi, multifunkciós LCD kijelző.
A kijelző minden fontos adatot megjelenít: aktuális sebesség, akkumulátor töltöttsége (feszültségértékkel együtt), megtett távolság, és a három sebességfokozat (1-2-3) valamelyike. A kijelző legnagyobb hátránya (sajnos nem meglepő módon), hogy erős napsütésben a láthatósága jelentősen lecsökken, szinte leolvashatatlanná válik.

A világítási rendszer A G2 és G4 esetén nekem nem jött be, ezzel szemben az A1 esetén abszolút rossz lett. A fényszóró egy apró LED lámpa a kormányrúd alatt, ami városi, kivilágított környezetben még éppen elég lehet, de teljes sötétségben a biztonságos városi közlekedés érdekében mindenképpen ajánlott egy erősebb, különálló lámpával kiegészíteni. Az első lámpa egyetlen előnye a G2-G4 párossal szemben, hogy legalább a dőlésszöge állítható. Ezzel szemben a kormány végébe integrált irányjelzők rendkívül fényesek és jól láthatók, ami nagyban növeli a biztonságot (hurrá, végre egy irányjelző, aminek van valami értelme!). Hátrányuk, hogy működésüket nem kíséri hangjelzés, így könnyű véletlenül bekapcsolva felejteni (nekem legalábbis többször sikerült. Az U-alakú hátsó lámpa és féklámpa szintén erős fénnyel és modern dizájnnal rendelkezik, az egyik leginkább szemet vonzó elem a rolleren.

Csatlakozók és Praktikus Részletek
A Kukirin A1 rendelkezik néhány olyan tervezési sajátossággal, amely a mindennapi használat során kompromisszumot követelhet. A töltőcsatlakozó a váz alsó, első részén kapott helyet, ami egyrészt kényelmetlen hozzáférést jelent, másrészt ez a terület van a leginkább kitéve a felverődő sárnak és víznek. Bár gumidugó védi, a pozíciója nem a legszerencsésebb.

Hasonló a helyzet a sárvédővel: a hátsó sárvédő nem fedi le teljesen a kereket, így vizes úton garantáltan felveri a vizet. Az IP54-es vízállósági besorolás amúgy is csak fröccsenő víz elleni védelmet jelent, így a pocsolyákat és a nagyobb esőt mindenképpen kerülni kell vele. Meg egyébként is, hacsak nincs más megoldás nedves úton ne akarj rollerezni!
Látható tehát, hogy a masszív felépítés és a kényelmes kialakítás mellé társul néhány átgondolatlan részlet, de ez a kínai rollereknél egyáltalán nem meglepő. Azonban, összességében a kép, ami kialakult bennem inkább a jó oldalra billenti a mérleg nyelvét. Ha osztályoznom kéne a külsőt, akkor tízből minimum 8- de inkább 9 pontot adnák a KuKirin A1-nek!

Kukirin A1 Számokban: Motor, Akkumulátor és a többi mindenféle

Ha első látásra megfogott a roller (engem abszolút) az tök jó, fontos, hogy tetszen, amit használsz. Azoban a használat szempontjából lényeges részeket így nem ismerheted meg, pedig a KuKirin A1 a valódi karakterét a vázban rejlő technika határozza meg. A Kukirin A1 esetében a számok önmagukért beszélnek, és egy olyan teljesítménycsomagot vázolnak fel, amely kategóriájában ha nem is kiemelkedőnek, de abszolút jónak számít. Lássuk, mit tud a gép a motorháztető, vagyis inkább a fellépő alatt!
A gép szíve: A 800W-os motor
A roller dinamizmusáért egy a hátsó kerékbe integrált, kefe nélküli 800W motor felel. Ennek a motornak és a 25 Nm-es nyomatékának köszönhetően a Kukirin A1 meglepően fürgén, szinte játékosan lő ki álló helyzetből, a gyártói adat szerint akár 20 fokos emelkedőkkel is megbirkózik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a legtöbb városi domb vagy felüljáró nem jelent majd kihívást számára, vagyis számodra.

A KuKirinnél nem szoktak a teljesítmény adatokkal trükközni, a teszt alapján úgy tűnik itt sem történt ilyen, az A1 hozza a G2 szintjét, talán kicsit barátságosabb, kevésbé robbanékony indulással. Szóval a motor a gyári adatoknak megfelelőnek tűnik!
Energiaellátás és valós hatótáv

Az energiát egy 48 voltos, 13 amperórás (Ah) kapacitású lítium-ion akkumulátor biztosítja. Ezek a számok a laikusok számára talán nem sokat mondanak, de a lényeg amúgy is sokkal inkább a belőlük fakadó hatótáv. A gyártó hivatalosan 45 kilométert ad meg egyetlen feltöltéssel. A valós tesztek azonban – ahogy az lenni szokott – egy árnyaltabb képet festenek. A neten található eredmények alapján egy átlagos, 80-85 kg-os felhasználóval, vegyes terepen és dinamikus használat mellett a reális hatótáv inkább 25-35 kilométer között mozog. A tesztek alatt és alapján velem, a 95 kilómmal is inkább a 30 kilométer lesz a reális. Ez az érték még mindig bőségesen elegendő lehet a napi szintű városi közlekedés lebonyolítására, de fontos, hogy Ti ezekkel a reális adatokkal számoljanak, ne azzal, amit a gyártó állít.

A teljesen lemerült akkumulátor feltöltése a gyári, 2 amperes töltővel nagyjából 7-8 órát vesz igénybe, ami egy kényelmes éjszakai töltést tesz lehetővé, de ha munkahelyen kell tölteni abba az időbe is pont belefér. Vagyis, így számolva még nagyobb tömeg esetén is elérhető a napi 60 kilométeres táv, avgyis 30 a munkába be, másik 30 pedig haza. Természetesen a hatótávot sok minden befolyásolhatja, terepviszonyok, hőmérséklet, sebesség, stb. stb. stb.
Menetkomfort: A kategóriaelső dupla felfüggesztés

A Kukirin A1 egyik legkiemelkedőbb műszaki megoldása kétségtelenül a futóműve. A hagyományos, egyszerű rugós megoldások helyett itt egy elöl-hátul lengőkaros, rejtett “patronos” rendszerű dupla felfüggesztés dolgozik. Ez a technológia sokkal finomabban és hatékonyabban nyeli el az úthibákat, mint a kategória legtöbb versenyzője. Az eredmény egy rendkívül sima, csendes gurulás, ahol a felfüggesztés nem csattan fel és nem zörög még rosszabb minőségű utakon vagy földúton sem. Ez a menetkomfort az, ami a Kukirin A1-et igazán kiemeli a mezőnyből, és prémium érzetet kölcsönöz neki.
Irányítás és biztonság: Fékek, kerekek és sebesség
A lassításról elöl és hátul is mechanikus tárcsafékek gondoskodnak, amelyeket egy elektronikus fék (E-Brake) is kiegészít. A fékhatást “megfelelőnek”, “adekvátnak” írnám le; a rendszer megbízhatóan megállítja a rollert (a gyári adat szerint 6-8 méteren belül), de természetesen nem nyújtja a drágább hidraulikus rendszerek harapós, finoman adagolható erejét. Ennél a rollernél ez nem is tűnik nagy hiányosságnak.

A 10 colos, tömlő nélküli kerekek jól tapadnak száraz és enyhén nedves úton is, és méretüknek köszönhetően hozzájárulnak a stabilitáshoz és a komfortos utazáshoz. A roller végsebessége korlátozás nélkül 45 km/h. A legtöbb országban érvényes közúti szabályoknak megfelelően a sebesség egy egyszerű gombkombinációval 25 km/h-ra korlátozható.
Terhelhetőség és vízállóság
Praktikus szempontból kiemelendő a roller 120 kg-os maximális terhelhetősége, ami az átlagnál kicsit tán magasabb, így a nehezebb testalkatú felhasználók számára is stabil és biztonságos megoldást nyújt. A vízállóság terén azonban kompromisszumot kell kötni, hiszen az IP54-es besorolás csupán a por bejutása és a minden irányból fröccsenő víz ellen nyújt védelmet. Ez kb. azt jelenti, hogy egy enyhe szemerkélő esőt még elvisel, de nagyobb esőben használni vagy mélyebb pocsolyákon áthajtani már kockázatos. Esetleg megpróbálhatod a komolyabb szigetelését, hosszú távon nem árthat!

Összességében a Kukirin A1 specifikációi egy rendkívül erős ár-érték arányú csomagot alkotnak. Az erőteljes 800W motor és a dupla felfüggesztés olyan ütőkártyák, amelyek mellett a mechanikus fékek vagy a reális hatótáv miatti kompromisszumok is megbocsáthatónak tűnnek.
Élmény a “Nyeregben”: Milyen a Való Élet a Kukirin A1 Kormányánál?
A műszaki adatok és a dizájnelemzés után elérkeztünk a legfontosabb kérdéshez: milyen érzés valójában használni a Kukirin A1 rollert? A papíron látott számok ugyanis csak akkor érnek valamit, ha a gyakorlatban is egy élvezetes, megbízható és kényelmes társsá állnak össze.

Amikor megérkezett a Kukirin A1 doboza, már a méretéből és súlyából is sejteni lehetett, hogy nem egy pehelysúlyú játékszerrel van dolgom. A kicsomagolás utáni első benyomásom abszolút pozitív volt: a roller masszív, a hegesztések tiszták, az egész vázszerkezet egyben van, semmi nem lötyög vagy zörög. Az összecsukó mechanizmus valóban erősnek tűnt, olyannyira, hogy az első pár alkalommal meg kellett küzdenem vele, mire ráéreztem a nyitjára – ez az ár a kotyogásmentes, stabil illesztésért. Miután felpattintottam a kormányt, és feltöltöttem az akkumulátort, indultam az első próbakörre.

Menetdinamika és a felfüggesztés csodája
Az első gázadáskor azonnal érezhető a 800W motor ereje, igaz van a gázreakcióban minimális késlekedés. Ez az átlagembernek nem feltűnő, de a maximalisták biztos nehezményezik majd. A roller gyorsulása dinamikus, és egyértelműen érezteti, hogy van benne tartalék, legalábbis sík úton. Ahogy feljebb írtam a gázeakció hevessége némileg elmarad (lealábbis, ha emlékeim nem csalnak) a G2-től, de ezt egyáltalán nem érzem problémának, sőt, a roller karakteréhez ez illik inkább.
Az igazi meglepetés azonban egyértelműen a dupla felfüggesztés minősége. A menetkomfort meglepően jó lett. Mivel nem a megszokott rugóstagot kaptam azt gondoltam, hogy lesz majd vele bajom, de nem. Kimondottan frankón dolgozik a cucc. Míg más, hasonló árú rollerek a térkövön vagy egy repedezett aszfalton rázós, kényelmetlen élményt nyújtanak, a Kukirin A1 szinte észrevétlenül átsiklik ezeken az akadályokon. A lengőkaros rendszer halkan, zörgés és felütés nélkül nyeli el az úthibákat, a tesztek során még erdei, gyökerekkel tarkított ösvényeken is meglepően sima és stabil maradt. Ez a tulajdonsága messze kiemeli a mezőnyből, és olyan prémium érzetet ad, ami ebben az árkategóriában abszolút meglepő.

Fontos megemlítenem, hogy a futómű kanyarodás közben is nagyon jól dolgozott. Még komolyabb sebesség és bedőlés alkalmával sem éreztem bizonytalanságot, mintha sínen menne a roller. Egészen élvezetes volt vele kanyarogni, dőlni jobb és balra, valahogy egy sokkal inkább számítottam egy csendes városi rollerre, de kiderült, hogy a futóműben ennél jóval több van.
Városi, szfaltos környezetben teszteltem a rollert. A gyorsulás meglepően dinamikus, van egy kellemes, “játékos” lórúgás benne, ami magabiztossá teszi az indulást a forgalomban is. Ezzel együtt, ha véleményt kéne mondanom, akkor inkább egy bringaúton tudom ezt a gépet elképzelni, mint az autók között. Ezt támasztja alá az is, hogy a végsebeség teljes gázt adva a 38-42 km/h körüli érték lesz. Ez 90+ kg-os testsúly mellett bőven elfogadható érték (persze sík úton), de a forgalomban már kicsit kevés. Kiváncsiságból felemeltem a hátsó kereket, és úgy a motor terhelés nélkül 52 km/h-ig is felpörgött.

A stabilitással nagy sebességnél sem volt gond, de azt észrevettem, hogy egy kézzel kormányozva a roller hajlamos egy kicsit “idegesen” viselkedni, főleg egy-egy úthibán áthaladva. Ez a szokásos szitálási hajlam, ami mminden rolleres rémálma, de az KuKirin A1 ebből a szempontból is meglepően jól viselkedett. A fékeket is próbára tettem: 25 km/h-ról vészfékezve nagyjából 3,5 méter alatt álltam meg. A mechanikus tárcsafékek teszik a dolgukat, de a hatásos fékezéshez mindkét fékkart, jó erősen, legalább két ujjal kellett húznom.
A futómű képességeit látva tettem egy kitérőt a közeli erdőbe is. Bár ez nem egy tereproller, a döngölt földúton, a gyökerekkel tarkított ösvényeken is megállta a helyét. A felfüggesztés itt is csillagos ötösre vizsgázott, egyszer sem csattant fel vagy ütött koppanásig.

Az irányíthatósággal kapcsolatban azért van kicsi panaszom is. Oké, hogy ez egy városi roller, de a kormány szélessége nekem így is kevés kicsit. A C futómű jó lett, de szokás szerint nem tökéletes, van azért egy alig észrevehető szitálási hajlam, ami miatt kívánatos lett volna a szélesebb kormány. Ugyanakkor azt is meg kell jegyeznem, hogy ezek a problémák akkor jelentenek valós problémát, ha a roller határait feszegeted, 30 Km/órás sebesség körül abszolút hibátlan volt a cucc!
Tőlünk nyugatra több helyen szigorú szabályok, így hazai szemmel nézve meglepően alacsony végsebesség van engedélyezve. Számszerűleg ez országonként eltérhet, de 20- 25 Km/óráról beszélünk. Ezen a sebességen a KuKirin A1 is tökéletesen teszi a dolgát. Őszintén nem bánnám, ha a hazai szabályozás is efelé a szigorúbb szabályozás irányba menne el.

A végére még egy dolog, amivel nagyon meg vagyok elégedve, ez pedig az irányjelző. Nem tudom van-e egyáltalán tökéletes hely egy irányjelzőnek egy rolleren, de ha van, az szerintem a kormányvég, ahol a KuKirin A1 irányjelzője is van. Még a szezon elején volt nálam egy roller, aminek ilyen irányjelzője volt, de ott a gyártó valami idiótaság miatt gumisapkával szinte teljesen eltakarta a villogó fényt (talán a dizájn miatt). A KuKirin A1 esetén erről szó sincs. Az irányjelző jól látszik és kellően fényes is, persze leginkább sötétben.
Apró bosszúságok
A teszt hét során azonban előjött néhány apró, de bosszantó részlet, de elsőre egyikre se mondanám azt, hogy veszélyes lenne. Az egyik ilyen a kijelző láthatósága. Mondanám, hogy meglepődtem azon, hogy napsütésben szinte teljesen olvashatatlan, de a legtöbb rolleren, így a többi KuKirin rolleren is ezt tapasztalom. Bosszantó a dolog, mert megnehezíti a sebesség vagy a töltöttség gyors ellenőrzését. A másik a töltőcsatlakozó elhelyezése: a váz alján, a kosznak leginkább kitett helyen található, ami nem tűnik hosszú távon szerencsés megoldásnak. Ha vennék ilyen rollert biztos megpróbálnék az IP54-es víz- és porállóságon is javítani.

A végére még egy dolog, az indexkapcsoló. Igaz, ez csak megszokás kérdése, de valamiért motoros kapcsolóként próbáltam kezelni, és egyszerűen nem állt rá az ujjam a helyes használatra. Motorokon eltolod mondjuk balra az index kapcsolóját, ahhoz hogy kikapcsold el kell tolni ezután jobbra. A KuKirin A1 esetén is ezt csináltam. Indexeltem jobbra, aztán megnyomtam a bal gombot, de ez nem kikapcsolta az indexet, ahnem elkezdtem balra indexelni. A kikapcsoláshoz a jobbra gombot kellett volna újra megnyomnom. Mondom, ez a motoros beidegződés, ha neked ilyen nincs nem fog zavarni.
Záróakkord: Kinek ajánlott a Kukirin A1?
Egy hét tesztelés után a Kukirin A1 egyértelműen megmutatta mit tud. Ez az elektromos roller a kettősségek járműve: bizonyos területeken messze túlszárnyalja az árkategóriájától elvárt szintet, míg más területeken tudatosan egyszerű, vagy éppen bosszantó kompromisszumokra kényszeríti a felhasználót. A végső kérdés tehát az, hogy a mérleg melyik irányba billen, és kinek éri meg igazán beruházni erre a modellre.

A Kukirin A1 vitathatatlanul két legnagyobb ütőkártyája a menetkomfort és a dizájn. A kategóriájában szinte egyedülálló, lengőkaros dupla felfüggesztés olyan szintű kényelmet és úttartást biztosít, amiért normál esetben jóval mélyebben a zsebünkbe kellene nyúlni. A rossz minőségű városi utakon, a térkövön vagy akár egy döngölt földúton is olyan simán siklik, ami a napi szintű városi közlekedés élményét egy teljesen új szintre emeli. Ehhez társul a dinamikus motor, a masszív váz és a tágas fellépő pedig csak tovább erősítik a minőségi és prémium érzetet.
A külső nekem NAGYON bejött! Férfiként lehet, hogy jobban kéne szeretnem a G2-G4 vonal ipari dizájnját, de isten bocsássa meg, az A1 valahogy jobban bejön. Bár már nem vagyok fiatal mégis sokkal jobban tetszik ez a fiatalos és friss dizájn. A G2 mellett mintha a tavaszi szellő lenne. Könnyed, kellemes és lágy. Megpróbálom valahogy átadni az érzést, amit az A1 kiváltott belőlem, remélem sikerül.

Ezzel a kiemelkedő mechanikai teljesítménnyel és szemet gyönyörködtető dizájnnal állnak szemben a fent említett kompromisszumok. Nincs applikáció, de ott vannak még az olyan “apróságok”, mint az erős napfényben olvashatatlan kijelző vagy a sár elleni szinte nulla védelmet nyújtó sárvédők, olyan dolgok, amelyekkel a tulajdonosnak nap mint nap együtt kell élnie. A 25-35 kilométeres reális hatótáv a legtöbb városi ingázó számára elegendő, de aki a gyártó által megadott 45 kilométerre számít, csalódni fog.
Akkor tehát kinek való a Kukirin A1? Mindenekelőtt annak a felhasználónak, akinek a legfontosabb szempont a kiemelkedő menetkomfort, a kényelmes és könnyű használat és a robusztus, megbízható teljesítmény. Annak, aki egy mechanikailag kiválóan megtervezett, erős és kényelmes rollert keres a mindennapi ingázáshoz (leginkább kerékpárúton), és cserébe hajlandó lemondani az okosfunkciókról és elnézni néhány apróbb tervezési hibát.

Ez a roller tökéletes választás, ha a cél egy élvezetes, dinamikus és meglepően kellemes és sima utazás A-ból B-be, anélkül, hogy a technikai részletekbe bele kellene merülni. Viszont nem ajánlott azoknak, akik adatokat akarnak gyűjteni, minden beállítást telefonról szeretnének vezérelni, vagy gyakran használják a rollert esős időben. A Kukirin A1 egy őszinte gép: azt kapod tőle, amit látsz – egy briliáns futóművet és egy egész erős motort, letisztult, sallangmentes formában. Ha neked pontosan ez kell, akkor ebben az árkategóriában aligha találsz most jobb vételt.
Ha megtetszett a roller (amin nem lepődnék meg), akkor most nagyon versenyképes áron veheted meg, mert a cikkhez kaptam egy kellemes kupont is. Így most a HUKKA1 kuponkóddal az ár mindössze 161 300 forint, a szállítás megrendelés esetén cseh raktárból történik. A vásárláshoz kattints az alábbi hivatkozásra:
KuKirin A1 elektromos roller
Gyakori Kérdések a Kukirin A1 rollerről
1. Kérdés: Mekkora a valós hatótávja és végsebessége a Kukirin A1 rollernek?
Válasz: A Kukirin A1 végsebessége korlátozás nélkül 45 km/h, amit kizárólag magánterületen lehet kihasználni. A közúti közlekedéshez a sebesség 25 km/h-ra korlátozható. A gyártó által megadott 45 km-es hatótáv egy ideális, laboratóriumi körülmények között mért érték. A valós tesztek alapján egy átlagos súlyú (75-85 kg) felhasználóval, vegyes használat mellett a reális hatótáv 25-35 kilométer között alakul, ami a legtöbb napi ingázáshoz bőségesen elegendő.
2. Kérdés: Valóban annyira kényelmes a Kukirin A1 felfüggesztése rossz utakon is?
Válasz: Igen, ez a Kukirin A1 egyik legkiemelkedőbb tulajdonsága. A hagyományos rugós megoldások helyett alkalmazott, elöl-hátul lengőkaros, rejtett felfüggesztési rendszer rendkívül hatékonyan nyeli el az úthibákat. Ennek köszönhetően a roller meglepően simán és komfortosan halad macskakövön, repedezett aszfalton vagy akár döngölt földúton is, a menetkomfortja messze felülmúlja a kategóriatársaiét.
3. Kérdés: Mennyire nehéz a Kukirin A1, könnyen szállítható például tömegközlekedési eszközökön?
Válasz: A Kukirin A1 25,5 kg-ot nyom, ami a robusztus felépítéséből adódik. Ez a súly már nem teszi lehetővé a kényelmes, rendszeres cipelést, például egy több emeletes lépcsőházban. Bár összecsukható, mérete és súlya miatt inkább egy “parkolj le és menj tovább” típusú jármű, mintsem egy könnyen hordozható, “utolsó mérföldes” roller.
4. Kérdés: Használhatom a Kukirin A1 rollert esőben?
Válasz: Nem ajánlott. A Kukirin A1 IP54-es vízállósági besorolással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy csak a fröccsenő víz ellen védett (pl. egy pocsolyán áthajtás). Heves esőben való használata a beázás kockázata miatt nem javasolt, és garanciavesztéssel járhat. Emellett a sárvédői nem nyújtanak megfelelő védelmet, így vizes úton a kerék felveri a vizet és a sarat a vezetőre.
5. Kérdés: Hogyan teljesít a Kukirin A1 emelkedőkön?
Válasz: Kiválóan. A 800W-os csúcsteljesítményű motor és a 25 Nm nyomaték elegendő erőt biztosít ahhoz, hogy a Kukirin A1 a legtöbb városi emelkedőn és felüljárón erőlködés nélkül, magabiztosan haladjon felfelé, akár még álló helyzetből indulva is egy meredekebb rámpán.
6. Kérdés: Milyen testmagassághoz és súlyhoz ideális a Kukirin A1?
Válasz: A Kukirin A1 120 kg-os maximális terhelhetőséggel rendelkezik, ami az átlagnál magasabb, így a nehezebb testalkatú felhasználók számára is ideális. A tágas fellépő és a kényelmes kormánymagasság miatt magasabb (akár 190 cm feletti) rollerezőknek is kényelmes testtartást biztosít.
7. Kérdés: Tartozik mobilalkalmazás a Kukirin A1 rollerhez?
Válasz: Nem, a Kukirin A1 egy tudatosan “offline” roller, amihez nem tartozik okostelefonos applikáció. A beállítások a három előre beprogramozott sebességfokozattal válthatók a kijelzőn. A haladó felhasználók egy rejtett “P-menüben” tudnak mélyebb beállításokat végezni, de ez körültekintést igényel.
8. Kérdés: Milyen biztonsági felszereltséggel rendelkezik a Kukirin A1?
Válasz: A biztonságról elöl-hátul mechanikus tárcsafékek gondoskodnak. A láthatóságot egy első LED fényszóró, egy erős fényű U-alakú hátsó féklámpa, oldalsó díszvilágítás, valamint a kormány végébe integrált, rendkívül jól látható irányjelzők biztosítják.
9. Kérdés: Milyen karbantartást igényel a Kukirin A1?
Válasz: A Kukirin A1 komolyabb karbantartást nem igényel. A szokásos teendők közé tartozik a tömlő nélküli gumik légnyomásának rendszeres ellenőrzése, a fékbetétek kopásának figyelése, valamint a csavarok időnkénti után húzása. A tisztán tartás mellett érdemes a töltőcsatlakozó gumifedelének épségére is odafigyelni.
10. Kérdés: Kinek ajánlott végeredményben a Kukirin A1 megvásárlása?
Válasz: A Kukirin A1 ideális választás azoknak a városi ingázóknak, akik számára a legfontosabb a kimagasló menetkomfort és a dinamikus teljesítmény. Tökéletes azoknak, akik rossz minőségű utakon is kényelmesen szeretnének utazni, és cserébe nem bánják az okosfunkciók hiányát és néhány kisebb tervezési kompromisszumot.
- Kategóriájában kiemelkedő menetkomfort a dupla felfüggesztésnek köszönhetően
- Erőteljes és dinamikus 800W-os csúcsteljesítményű motor
- Masszív, strapabíró vázszerkezet és minőségi összeszerelés
- Rendkívül tágas és kényelmes fellépő
- Magas, 120 kg-os maximális terhelhetőség
- Jól látható, a kormány végébe integrált irányjelzők
- Kiváló ár-érték arány a teljesítményt és a komfortot tekintve
- Nincs okostelefonos alkalmazás és nincsenek okosfunkciók
- A kijelző olvashatósága erős napsütésben szinte nulla
- Nagy, 25,5 kg-os súlya miatt nehezen hordozható
- Alacsony (IP54) vízállóság és a gyakorlatban hatástalan sárvédők
- Csak alapvető, mechanikus tárcsafékek
- A töltőcsatlakozó kényelmetlen és sérülékeny elhelyezése
- A valós hatótáv jelentősen elmarad a gyártó által megadottól
- Gyenge erejű beépített első fényszóró





