Az OOTD T10 roller moderált teljesítménnyel, de ütős külsővel támad.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller – az új remény


Nézd meg videós tesztemet is!


 

RÖVIDEN

Mi ez?Az OOTD T10 egy nagy kerekű, masszív, összecsukható elektromos roller 500W-os motorral és 48V 13Ah akkumulátorral.

Mit tud?Akár 45 km hatótávolsággal rendelkezik, maximum 25 km/h sebességgel (feloldva 55 km/h), 11 colos terepgumikkal és dupla rugós felfüggesztéssel, amely kényelmes utazást biztosít változatos terepen.

Mibe kerül?Az OOTD T10 elektromos roller körülbelül 469-510 euróba (nagyjából 180-200 ezer forintba) kerül, ami megfizethető ár a kategóriájában.

Kinek jó?Ideális választás városi ingázóknak, kezdő rollereseknek, valamint azoknak, akik kényelmes, strapabíró és megfizethető elektromos rollert keresnek változatos terepviszonyokhoz.

 

Bevezető, avagy miről szól ez a cikk

Sok rollert tesztelek, jobbakat és rosszabbakat is. Az OOTD első gépe is járt nálam tavaly, és bizony nem győzött meg. Annak ellenére sem győzött meg, hogy a cég amúgy azonos a DUOTTS-cal. Utóbbi cég kerékpárokat gyárt (kezdetben ezen a néven jöttek a rollerek is), előbbi pedig rollereket. Szóval a gyökerek erősek, épek, jók, bizakodásra okot adók, de a tavalyi OOTD S10 még sem lett jó.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 1

Vagyis nem lett rossz sem az S10, de jó sem. Maradjunk ennyiben, ez így korrekt. Számomra a méretéhez képest nagyon keskeny lett a kormány, nagy a hasmagasság, de feleslegesen, mert terepre nem volt igazán jó. 1200 wattosnak mondják, de a gyakorlatban semmivel sem erősebb, mint egy 800 wattos. Nem állítható a kormány magassága. Szóval volt kifogásom elég.

Ezzel együtt nem volt használhatatlanul rossz, az OOTD S10 a gyári sebességkorláttal (sajnos ki lehetett oldani) teljesen élhető, jól használható VÁROSI roller lett!

Szóval az előzmények alapján két kimenetel lehetséges. Az egyik, hogy jelen cikkünk alanya, az OOTD T10 roller olyan lesz, mint az S10, vagyis egy a valóságnál jobbnak mondott, de természetesen azért használható géppel vagy egy olyan rollerrel, ami fel fog érni egy relevációval, vagyis megmenti számomra a márkát. Az előjelek amúgy nem rosszak, hiszen az OOTD T10 roller a képek alapján kitűnik terepjáró képességeivel. A 11 colos(!!!!) pneumatikus abroncsok és a dupla rugós felfüggesztés révén sikeresen veheti majd az úthibákat, alkalmanként földutakon, parkokban is közlekedhetünk vele.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 2

Elöl-hátul egyaránt megtalálható 140 mm-es tárcsafékek hatékony fékezést biztosítanak, a beépített LED világítás, irányjelzők és féklámpák láthatóvá teszik a rollert. Az összecsukható kialakítása lehetővé teszi, hogy könnyedén tárolhassuk vagy szállíthassuk autóban. Tömegközlekedésre ugyanakkor biztos nem lesz jó, hiszen 31 kg-os tömege nem teszi a legkönnyebb modellé. A nagy tömeg indokolt, hiszen nagy a teherbírás is, de erről majd később, nem szeretnék nagyon előre szaladni.

Ez a cikk a szokásos felépítést követi, vagyis előbb a külsőről jön egy bekezdés, utána egy újabb a specifikációról, egy következő a tapasztalatokról, végül rákanyarodunk az összefoglalásra.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 3


 

OOTD T10 roller – Impozáns megjelenés

Az OOTD T10 roller első pillantásra odabaszós megjelenést nyújt, robosztus, erős, nagy és a fekete-sárga színvilág sem rossz (főleg, ha lesz türelmed a matricákkal baszkolódni, de erről később még írok). A terepjáró kinézetű jármű jellegzetes vonása a kimondottan nagy hasmagasság és a 11 colos kerekek, amelyek azonnal jelzik, hogy nem egy átlagos városi rollerrel állunk szemben.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 4

Megjegyzem, ezeknél a nagyobb rollereknél úgy érzem, hogy minimumnak kéne lenni a 11 colos keréknek, mert a nagyobb átmérő miatt ellenállóbbak az úthibákkal szemben, magyarán biztonságosabbak. A masszív vázszerkezet és a használható, de nem túl széles taposófelület már első ránézésre is stabilitást és megbízhatóságot sugall, kívánja az ember, hogy végre ráálljon és menjen egy nagyobb karikát.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 5

A kormányrúd széles, BTT stílusú kialakítású, ami biztos fogást és jobb irányíthatóságot tesz lehetővé. A kormányon található egy nagy méretű, közel 7 colos kijelző, amely távolról akár egy táblagépre is emlékeztethet. Ezen jól láthatóan megjelenik a sebesség, az akkumulátor töltöttségi szintje, a kiválasztott sebességfokozat, valamint egyéb hasznos információk, mint például a megtett távolság. A kijelző különösen jól olvasható éjszakai körülmények között, de még napfényben is tűrhetően látható.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 6

A kezelőszervek elrendezése átgondolt és felhasználóbarát. A kormány bal oldalán található a mechanikus csengő, a világítás kapcsolója, a sebességfokozat váltógombja valamint az irányjelzők vezérlője. Egészen különleges funkció, hogy a fényszóró két üzemmódban is használható – fehér vagy sárga fénnyel, amelyek között egyszerű gombnyomással lehet váltani. A jobb oldalon helyezkedik el a kulcsos indítókapcsoló (beépített feszültségmérővel!!!!!!), valamint a hüvelykujjal kezelhető gázkar, amely kellően rövid úttal rendelkezik a pontos vezérelhetőség érdekében. Én ma már jobban kedvelem az NFC kártyás zárást, mert baleset esetén, ha esel a kulcs akár sérülést is okozhat, míg a zsebedben lévő NFC kártya annyira nem.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 7

Az OOTD T10 roller méretei tekintélyesek: teljes hossza 126 cm, szélessége 66,5 cm, magassága pedig 134 cm. Összecsukott állapotban is viszonylag nagy helyet foglal (126 × 66,5 × 58 cm), de a praktikus összecsukó mechanizmusnak köszönhetően mégis könnyen szállítható. Könnyen szállítható, ha meg tudod emelni, hiszen a roller tömege 31 kg, ami nem teszi a legkönnyebb modellé a piacon, arra pedig szinte alkalmatlan, hogy a tömegközlekedést is igénybe vedd vele. Talán csak az elővárosi vonatok lehetnek erre alkalmasak, amikre akár bringával is felszállhatsz. A robusztus kialakításnak azért van előnye is, hiszen 150 kg-os a terhelhetőség, ami azért valahol indokolja ezt a súlyt.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 8

A taposófelület viszonylag, de nem túlzottan tágas, 50 × 23 cm-es méretével azért kényelmes állást biztosít. A csúszásgátló szilikon borítás nemcsak biztonságot nyújt, hanem meglepően kellemes érzetet is kölcsönöz használat közben. A hátsó végen található egy kissé megemelt pihenőrész a láb (sarok) számára, ami hosszabb utakon és gyorsításkor, fékezéskor kifejezetten hasznos lehet. A gyártó szerint a roller ajánlott használói magasság tartománya 160-200 cm, tehát a legtöbb felnőtt számára kényelmesen használható.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 9

A csatlakozási pontok tekintetében a roller töltőportja a váz oldalán található, védőfedéllel ellátva, amely megakadályozza a szennyeződések bejutását. A töltés egy 48V 3A-es gyorstöltővel történik, amely a hagyományos töltőkhöz képest rövidebb, 4-5 órás töltési időt biztosít (ez mondjuk az akkumulátor nem túl nagy kapacitásának is köszönhető). További praktikus részlet a roller kormányrúdján található kampó, amely nemcsak az összecsukott állapot rögzítésére szolgál, hanem kisebb csomagok szállítására is alkalmas lehet.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 10

Külön említést érdemel a világítási rendszer, amely várhatóan az OOTD T10 roller egyik erőssége lesz. Az elülső dupla LED fényszóró széles, 160 fokos megvilágítást biztosít, míg a hátsó LED világítás 270 fokos láthatóságot nyújt(ana, ha lehetne látni, de rről is később). Az irányjelzők és a féklámpa nemcsak esztétikus, hanem biztonságos közlekedést is lehetővé tesz még gyenge fényviszonyok között is, legalábbis ezt mondja az OOTD az iemertetőjében. Különlegesség a vészfékjelző funkció, amely fékezéskor villogó jelzést ad a mögöttes forgalom számára (na erről is lesz egy-két keresetlen szavam)

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 11


 

OOTD T10 roller – A műszaki adatok

Az OOTD T10 roller szívét egy 500 W névleges teljesítményű hátsókerékbe épített agymotor adja, amely csúcsteljesítményben akár 900W-ot is képes leadni. Ez a motorteljesítmény 30 Nm nyomatékot biztosít, ami elegendő a legtöbb városi emelkedő leküzdéséhez – a gyártó szerint akár 35 fokos emelkedőkkel is megbirkózik (tutira biztos vagyok benne, hogy nem), ami nagyjából egy átlagos mélygarázs rámpájának felel meg. A T10 gyárilag 25 km/h sebességkorlátozással érkezik, megfelelve az európai szabályozásoknak, azonban feloldható, és ekkor akár 50-55 km/h sebességet is elérhet, legalábbis a gyári adatok szerint.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 12

Az energiaellátásról egy autóipari minőségű 48V 13Ah (624 Wh) lítium akkumulátor gondoskodik, amely teljes feltöltéssel 35-45 kilométeres hatótávolságot biztosít ideális körülmények között (70 kg-os terhelés, sík terep, nincs ellensél, stb. stb. stb.). A roller különlegessége a fent már írt 3 A-es gyorstöltési képesség, amely jelentősen lerövidíti a töltési időt – a teljes feltöltés mindössze 4-5 órát vesz igénybe. A gyors feltöltés persze nem csak ennek köszönhető, hanem annak is, hogy relatív kicsi az akkumulátor kapacitása. A gyors feltöltés amúgy különösen előnyös ingázók számára lehet hasznos, akik munkaidőben könnyedén csukára tudják az akkumulátort tölteni.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 13

A közlekedési kényelemért az OOTD T10 roller számos funkciót vonultat fel. A roller három sebességfokozattal rendelkezik: ECO, LOW és HIGH üzemmódokkal, amelyek különböző teljesítményszinteket és sebességkorlátozásokat kínálnak. A gyártó állítása szerint a T10 energiahatékonysága 27%-kal magasabb, mint a hasonló kategóriájú termékeké, de hogy ezt miből számolták ki nem tudom.

A sebességkorlátozás feloldásához a roller kikapcsolt állapotában a féket behúzva kell elfordítani a kulcsot, majd háromszor megnyomni a gázkart – a kijelzőn villogó számok jelzik, hogy a korlátozás feloldódott.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 14

Az OOTD T10 roller kiemelkedő terepképességeit a 11 colos, levegővel töltött, tubeless off-road gumiabroncsok biztosítják. Ezek a nagyméretű kerekek nemcsak a stabilitást fokozzák, hanem hatékonyan nyelik el az úthibák okozta rázkódást is. A gumik profilja kifejezetten terephasználatra lett optimalizálva, így a roller egyaránt megállja a helyét aszfalton és földúton is. A biztonságot elöl-hátul egyaránt 140 mm-es tárcsafékek szavatolják, szinterezett fémből készült fékbetétekkel, amelyek hatékony fékezést biztosítanak még 25 km/h sebességnél is.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 15

A felfüggesztés terén szintén kiemelkedő a T10 roller. Mind az első, mind a hátsó kerekek megerősített rugós lengéscsillapítókkal vannak felszerelve. A tesztek azt mutatják, hogy 8 cm-es úthibákon 25 km/h sebességgel áthaladva a rezgésintenzitás 55%-kal alacsonyabb, mint a felfüggesztés nélküli modelleken (ohh, ezek a gyári adatok mindig olyan káprázatosak). A kéz által érzékelt rezgés mindössze 33 %-a annak, amit a hagyományos rollereken tapasztalhatunk, ami akár 2 órás folyamatos használat esetén is kényelmes, fáradtságmentes csuklókomfortot biztosít. A hagyományoson a gyártó gyaníthatóan a pálcikarollereket érti, maiken nincs semmilyen rezgéscsillapítás.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 16

A T10 elektromos roller védelmi és biztonsági jellemzői megfelelőnek tűnnek. IP54-es vízállósági besorolással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy ellenáll a fröccsenő víznek és a pornak, így könnyű esőben is használható. A világítási rendszer kiemelkedő, 160 fokos látószögű első LED fényszóróval, amely akár 4 sávnyi szélességet is megvilágít, valamint 270 fokos oldalirányú/hátsó vakfolt-fedettséget biztosító LED irányjelzőkkel, amelyek 30 méteres éjszakai láthatóságot kínálnak. A roller beépített, nagy hangerejű vészkürttel is rendelkezik, amely gyorsan aktiválható eső/köd esetén.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 17

A T10 roller további műszaki adatai között szerepel a szabadalmaztatott zárszerkezet, amely egyetlen gombnyomással azonnali összecsukást tesz lehetővé. Az összecsukott méret könnyedén elfér az autók csomagtartójában, és 60%-kal gyorsabban csukható, mint a hagyományos csavaralapú rendszerek (bármit is jelentsen ez). A CE tanúsítvány biztosítja, hogy a roller megfelel az európai biztonsági és minőségi előírásoknak. Mindezen specifikációk mellett az OOTD T10 roller nettó súlya 31 kg, bruttó súlya pedig 35 kg, ami robusztus, tartós konstrukcióra utal.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 18


 

OOTD T10 roller – Amikor szembe jön a valóság

Kezdjük a csomagolással és a szereléssel!

Ami rögtön fel fog mindenkinek tűnni az a roller mérete és persze a tömege. Ez nem egy tipikus 500 wattos szerkezet, méretre bőven az 1000 wattosok súlycsoportjában játszik.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 19

A szerelés valamivel bonyolultabb, mint egy átlag roller esetén, mert a kormányrudat és a kormány szarvat is fel kell csavarozni a helyére. Pozitívum, hogy a hátsó sárvédő végre nem egy gagyi műanyag valami, igazi súlyos egyéniség, mintha valami páncélozott jármű alkatrésze lenne. Elsőre amúgy az egész roller ilyen benyomást kelt. Mondom elsőre…

Az első negatívum a szereléssel kapcsolatos, pontosabban azzal, hogy a matricákat (ha egyáltalán akarod, de nem fogod akarni) a vevőnek kell felragasztgatni a gépre. Ez nekem elég nagy türhőségnek tűnik, amire persze rá lehet fogni, hogy így legalább dönthetsz amellett, hogy nem matricázol, ha a matricák nem tetszenek.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 20

Megjegyzem nem fogsz matricázni, mert a matricák használhatatlan szarok.

A matricák olyanok, hogy van egy hordozó papír alap, ezen a matrica, felette meg egy műanyag átlátszó vivő fólia. A vivő fóliával együtt a matricát leválasztod a papír alapró, utána az egészet felragasztod a vázra, majd a végén a vivő fóliát (ami pl. a betűket a megfelelő helyen tartja) eltávolítod. A dologgal csupán két probléma van. Egyrészről néha a matrica nem jön le a papírról a vivő fóliát lehúzva. Ha mégis lejön a matrica, akkor felragasztás után a vivő fóliát nem lehet a matricáról eltávolítani anélkül, hogy az egész matricát le ne tépd a francba.

Ez a matricázás, meg a matricák minősége úgy szar, ahogy van. Aki ezt kitalálta, annak lecsapnám a kezét. Na, a fényképeken emiatt nem láttok a cikkben matricázott rollert!

Menjünk tovább! Felcsavaroztad a kormányrudat, a kormányszarvat a hátsó sárvédőt meg a kitámasztót. A matricát nem raktad fel, kész vagy a szereléssel. Legalábbis azt hiszed, ugyanis még le kell ellenőrizned, hogy a villákon lévő gumi borítás a helyén vagy sem. Az a helyzet ugyanis, hogy a gyári képeken marha jól kinéző villák közel sem néznek ki ennyire markánsan, a markáns vonásokat egy gumi borítás adja.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 21

Na, ez a gumi borítás a következő olyan elem, ami miatt hosszú évekre elítélném a tervezőt. Az a helyzet ugyanis, hogy a gumit egy vékony perem tartja a helyén, ami nem túl biztonságos. Érzékelhette ezt a gyártó is, emiatt a villákra vastag, szivacsos kétoldalú ragasztószalagot tettek, aminek a gumi borítást a helyén kéne tartania. Szerintem senkit nem fog meglepni, hogy ennek a vacak kis ragasztónak esze ágában sincs ott tartani a gumiborítást.

Ha azt mondom, hogy a villák borítása balesetveszélyes, akkor nagyon finoman fogalmaztam. Ha ez menet közben ugrik le a helyéről és szorul be szerencsétlen esetben a kerék meg a sárvédő közé, akkor rohadt nagyot fogsz esni.

Na, akkor most egy kis dícséret jöjjön! A taposó nem túl nagy, de kényelmes a mérete. A fékek nálam jól fogták a gépet, és pirospont jár azért is, hogy a gyártó tartalék fékbetétet is csomagolt a rollerhez. A rugózás az én 90 kiló feletti súlyomhoz sportosan kemény, vagyis még nem pattog, de nem is ül össze feleslegesen minden egyes zökkenőnél. Mondjuk nagy előny az is, hogy 11 colos kerekeket kapunk, így a közepes úthibák is leküzdhetők és magasabb jaárdákról leugratni sem ördögtől való.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 22

Az OOTD T10 roller világítási rendszere meglepően jó (egyes helyeken). A dupla LED fényszóró (egy házban két lámpa) két üzemmódja (fehér és sárga) praktikusnak bizonyulhat különböző fényviszonyok között, és a fényerő elegendő volt a biztonságos közlekedéshez. Vannak hátsó lámpák, de minek. A doboz hátuljára tették két oldalra a piros fényű lámpákat, amiket A kerék, a sárvédő, a lengőkarok teljesen kitakarnak. A féklámpa meg egy vicc. Az amúgy sem látható hátsó lámpa belső felén pislog néhány LED piros fénnyel. Elsőre azt hittem, nincs féklámpa annyira halvány. Vacak megoldás.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 23

Az első lámpa mellett még a hátsó index az, ami ér valamit. Végre kaptunk a nagyobb gépeken látható, kétoldalra kinyúló helyzetjelzőket, amik, ha neappal nem is egyértelműen jók, sötétedéskor már észlelhető fényt adnak. Futófényt, nem villognak sajnos. A műszerfalon nyíl jelzi, ha az irányjelző be van kapcsolva, erre figyeljetek, mert se kattogás, se sípolás nem jelzi, hogy indexelsz, szóval ha nem figyelsz bekapcsolva maradhat.

Ha elindulsz a géppel, akkor meg fog lepni a gép fürgesége. Nem egy 500 wattos masinára jellemző virgoncságot kapod. El merek addig menni, hogy ez a roller nem sokkal gyengébb (ha egyáltalán), mint a tavalyi első rollerük, amit 1200 wattosként árultak. Mondjuk, már akkor mondtam, hogy sosem volt 1200 watt az a gép, most is ezt mondom.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 24

Ide tartozik, hogy a tesztre használt emelkedőn trükközve (vagyis S alakban haladva) sikerült felmennem a rollerrel, míg a tavalyi 1200 wattossal nem. Szóval nem csak a watt nem stimmel ott, hanem a nyomaték is szegényes volt. Na, ehhez képest az OOTD T10 roller egy brutál nagy meglepetés volt számomra, és természetesen pozitív meglepetés!

Külföldi tesztben olvastam olyat, hogy 25-30 fokos emelkedőn felmegy, ezt ne higgyétek el!

A végsebesség is jó. Van gyári lock, de ezt egyszerűen ki lehet kapcsolni, akkor a 40 kilométer per óra feletti sebesség is megy, főleg, ha van egy kis lejtő. De a 35-40 szerintem sík úton is meglehet. Azonban itt ismét meg kell állnunk egy pillanatra, hogy beszúrjak valami rosszat!

Ez a rossz pedig az, hogy ennek a rollernek is elszúrták az első futóművét. Íme egy kép, kicsit hevenyészett, de kell a megértéshez!

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 25

Sajnos az a helyzet ezzel a OOTD T10 rollerrel is, hogy nulla utánfutása van a keréknek. Magyarán a OOTD T10 roller tolja a kereket maga előtt, ettől pedig elég erős lett a szitálási hajlam. 40 feletti sebességnél már erősen beszaratós a cucc, pedig álltam már néhány rolleren. Sajnos itt sem sikerült a futó geometriát rendesen kialakítani, itt is hátrébb kéne lenni kb. 5 centivel a keréknek ahhoz, hogy a minimális elvárásaimat teljesítse. Ez kis sebességnél (sebesség lockot nem kikapcsolva) abszolút nem okoz problémát, de nagyobb sebességnél egyáltalán nem éreztem biztonságosnak a rollert.

Hiába néz ki marha jól, hiába erős a motor, hiába kellemesen virgonc a gép, a sok jó tulajdonság ellenére száguldozni nem lesz érdemes vele. Vagy, ha száguldozni akarsz, akkor erősen fogd a kormányt és rendesen öltözz be!

Ide be kell szúrnom, hogy a tavalyi OOTD egyik legnagyobb hibája a kormány kialakítása volt. Alacsony volt, kesleny volt és nem lehetett a magasságát állítani. Az OOTD T10 roller esetén a három hibából kettőt orvosoltak, és ez nagyon jót tett a kezelhetőségnek. A szélesség nagyobb lett, nem őrült széles, de ez már így használható. A magasság jobb lett, legalábbis a 184 centimhez tökéletes, de szerintem van még benne néhány centi, szóval úgy 190 centiig használható lehet. Sajnos a kormány magassága továbbra sem állítható, de mivel eleve magsabb lett, ez ebben az esetben nem szőrnyű hiba.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 26

Végezetül a hatótáv. Ahogy minden tesztben, itt is le kell írnom, hogy a gyári adat vicc, nem pedig a valóság. Ez nem OOTD probléma, hanem minden elektromos jármű problémája, legyen az roller, kerékpár vagy autó. A hatótáv adatokkal óvatosan, mert a rollereket padon mérik 65 kilós terheléssel, se megállás, se elindulás, se emelkedő se lejtő, se szembe- se hátszél, stb.stb. stb. A megadott 624 Wh kapacitás nem sok. Az egyetlen szerencse, hogy ezt az akkumulátor csomagot nem egy 1000-1200 wattos rollerbe, hanem egy 500 wattosba tették. Ehhez pedig még úgy ahogy elmegy.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 27

35-45 kilométert ad meg a gyár, én a teszt alatt a merülés alapján inkűbb olyan 25-30 kilométert mondok, attól függően mennyire húzod a fülét. Ha sok az emelkedő, kilockoltad a sebességzárat és mész ami a csövön kifér, akkor a 20 még meg lehet, talán. Normálisan közlekedve, nem mínusz 20 fokban számíthatsz a 30 kilométerre is. Persze csak akkor, ha nem 120 kiló vagy.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 28


 

OOTD T10 roller – Végső értékelés

Na, akkor összegezzünk!

Ha volt türelmed mindent elolvasni, akkor szerintem észrevehetted, hogy nem vagyok maradéktalanul elégedett. A tavalyi tesztalanyomhoz képest óriási a javulás, értékelem a jó rugózást, a jó hasmagasságot. Nagyon értékelem a 11 colos kerekeket, a normális szélességű kormányt, a virgonc viselkedést, és azt azért kár lenne tagadni, hogy egyáltalán nem rossz ezt a rollert használni!

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 29

Nagyon nem értékelem a matricákat, és azt, hogy rám (a vevőre) lőcsölték a ragasztgatást. Még, ha normális inőségű lenne a matrica… Rohadtul nem értékelem a gumi takaróelemeket a lengőkarokon, amiket egy szaros (bocs, próbálom a dühömet kiadni valahogy) ragasztócsíknak kéne a helyén tartania. Oké, jól néz ki, de ez így rohadt veszélyes. Nem is értem, hogy nem tűnt fel senkinek, hoyg ez nem oké. Mondjuk nem nagy kunszt egy egy gyorskötöző a lengőkarok mindkét oldalára, és a hiba el van hárítva. Na, de akkor is…

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 30

Nem vagyok kibékülve a roller tömegével sem. Talán megirigyelték a KuKirin rollerek ipari kinézetét vagy nem tudom mi történt, mi a francnak kellett vastag vaslemezekből heggeszteni az egész mindenséget, de a 31 kiló az sok. A 31 kiló az sok egy 500 wattos rollerhez. Mondjuk cserében jól néz ki, és ha nem tudnám, hogy 500 wattos sokkal erősebbre tippelném. Szóval, ha nem akarsz a rollered kinézete miatt szégyenkezni, nem éreznéd magad komfortosan egy pálcikarolleren, akkor ilyen szemmel nézve még jó is, hogy nem 25- hanem 31 kilós lett.

A roller jól használható, terepre se mernék kimenni vele, ám ismét nyomatékosan felhívom rá a figyelmet, hogy nagy sebességnél NAGYON hajlamos a szitálásra. Ha Te tudod magadról hogy 1. Nem fogod kioldani a sebességzárat (max. 25 km/ó) 2. Ha kioldod a sebességzárat akkor sem fogsz 30-nál többel menni, megveheted. Ha viszont Te az az ember vagy, aki száguldozni akar végsebességen, akkor ne vedd meg. Maximum, ha adrenalin függő vagy, mert ha igen, akkor élvezni fogod, hogy állandóan ott lesz a gatyádban az IFA csík.

Kipróbáltuk: OOTD T10 roller - az új remény 31

Összefoglalva, az OOTD T10 roller egy egész jól sikerült belépő az off-road elektromos rollerek világába. A rengeteg pozitív tulajdonsága mellett akad még néhány ostoba megoldás, amit illik majd javítani, de alapvetően, (bocs. megint leírom), ha nem akarsz vele végsebességen száguldani, akkor egy jól kezelhető, nagyon mutatós, és kellemes gépet kapsz a pénzedért. Ha megfelelsz a leírtaknak nyugodtan megveheted, sok csalódás nem fog érni.

A rollert EU raktárból rendelheted meg, ára a OOTDT10EU kuponkóddal 176 504 forint lesz, ami egy nagyon barátságos árnak tűnik ezért a masináért!

 

OOTD T10 roller

 

Hasonló tartalmak oldalunkon

 


 

Gyakori Kérdések az OOTD T10 Rollerről

Milyen hatótávot biztosít az OOTD T10 roller?

Az OOTD T10 roller hivatalosan 35-45 km-es hatótávval rendelkezik, azonban a valós körülmények között, különösen nagyobb testsúlyú (80+ kg) felhasználóknál, feloldott sebességkorlátozással ez inkább 27-35 km körül alakul.

Milyen gyorsan tud menni az OOTD T10 roller?

Az OOTD T10 roller gyárilag 25 km/h sebességre van korlátozva az európai szabályozásoknak megfelelően, de egyszerű eljárással feloldható, és ekkor akár 40-50 km/h sebességet is elérhet, a terheléstől és terepviszonyoktól függően.

Hogyan lehet feloldani az OOTD T10 sebességkorlátozását?

Az OOTD T10 roller sebességkorlátozását úgy lehet feloldani, hogy kikapcsolt állapotban behúzzuk a féket, bekapcsoljuk a rollert, majd háromszor megnyomjuk a gázkart – amikor a kijelzőn a számok villogni kezdenek, a korlátozás feloldódott.

Mennyi idő alatt töltődik fel az OOTD T10 akkumulátora?

Az OOTD T10 roller 48V 13Ah-s akkumulátora a mellékelt 3A-es gyorstöltővel 4-5 óra alatt töltődik fel teljesen, ami jelentősen rövidebb, mint a hagyományos, 8 órás töltési idő.

Mekkora súlyt bír el az OOTD T10 elektromos roller?

Az OOTD T10 roller hivatalos terhelhetősége 150 kg, ami lehetővé teszi, hogy nagyobb testalkatú felhasználók is biztonságosan használhassák, vagy akár kisebb csomagokat is szállíthassanak vele.

Milyen terepviszonyok között használható az OOTD T10?

Az OOTD T10 roller a 11 colos off-road gumiabroncsoknak és a dupla rugós felfüggesztésnek köszönhetően nemcsak aszfalton, hanem földutakon, parkokban, kavicsos és füves területeken is jól használható, akár 8 cm-es úthibákat is gond nélkül kezel.

Mennyire vízálló az OOTD T10 roller?

Az OOTD T10 roller IP54-es vízállósági besorolással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy ellenáll a fröccsenő víznek és a pornak, így könnyű esőben is használható, de nem ajánlott erős esőben vagy pocsolyákban közlekedni vele.

Hány féle sebességfokozat van az OOTD T10 rolleren?

Az OOTD T10 roller három sebességfokozattal rendelkezik: ECO, LOW és HIGH üzemmódokkal, amelyek különböző teljesítményszinteket és sebességkorlátozásokat kínálnak, lehetővé téve az akkumulátor-élettartam és a sebesség közötti egyensúly személyre szabását.

Milyen fékrendszerrel rendelkezik az OOTD T10 elektromos roller?

Az OOTD T10 roller elöl-hátul egyaránt 140 mm-es szellőztetett tárcsafékekkel van felszerelve, szinterezett fémből készült fékbetétekkel, amelyek hatékony és jól adagolható fékerőt biztosítanak még 25-30 km/h sebességnél is.

Össze lehet csukni az OOTD T10 rollert a könnyebb szállíthatóság érdekében?

Igen, az OOTD T10 roller szabadalmaztatott zárszerkezettel rendelkezik, amely egyetlen gombnyomással azonnali összecsukást tesz lehetővé, így az összecsukott méret (126 × 66,5 × 58 cm) könnyedén elfér az autók csomagtartójában, azonban 31 kg-os súlya miatt a kézi szállítása csak rövid távon ajánlott.

Pozitívumok
  • Kiváló minőségű kettős rugós felfüggesztés mind az első, mind a hátsó keréknél
  • Nagy méretű, 11 colos tubeless off-road gumiabroncsok a stabil és kényelmes utazásért
  • Hatékony 140 mm-es tárcsafékek elöl és hátul
  • Magas, 150 kg-os terhelhetőség
  • Impozáns, nagy méretű és jól olvasható LED kijelző
  • Fejlett világítási rendszer, beleértve a fehér/sárga átkapcsolható fényszórót és 270 fokos irányjelzőket
  • Gyors, 3A-es töltő a rövidebb töltési időért (4-5 óra)
  • Egyszerű és gyors összecsukó mechanizmus
  • Tágas, 50 × 23 cm-es csúszásgátló taposófelület
  • Megbízható, autóipari minőségű 48V 13Ah akkumulátor
  • Kiváló ár-érték arány a kategóriájában
Negatívumok
  • Jelentős, 31 kg-os önsúly, ami megnehezíti a hordozást
  • Az 500W-os motor teljesítménye korlátozott lehet meredekebb emelkedőkön
  • A 13Ah-s akkumulátor kapacitás a kategória alsó határa körül mozog
  • Egyes részeket (kormány, béquille, clignotant, stb.) a felhasználónak kell összeszerelnie
  • A matricákat külön kell felragasztani, ami időigényes és potenciálisan esztétikai problémákat okozhat
  • Nagyobb sebességeknél (30 km/h felett) instabilitás jelentkezhet az első kerék geometriája miatt
  • A kitámasztó túlságosan kinyúlik, potenciális balesetveszélyt okozva
  • Hiányzik az irányjelzők hangjelzése, így könnyen bekapcsolva maradhatnak
  • A kormány magassága nem állítható
  • A mechanikus (nem hidraulikus) fékrendszer nagyobb kézerőt igényel a maximális fékerő eléréséhez