A PVY M29-et jellemző három képesség: Robusztus váz, egyszerű kezelhetőség, megfizethető ár.

Nézd meg a bringáról készített videómat is!
Kinek jó?Ingázóknak, túrázóknak és mindazoknak, akik robusztus, nagy kerekű, hosszú hatótávú e-bike-ot keresnek</span>.RÖVIDEN
PVY M29: Stabilitás és nagy hatótáv a mindennapokra
Az elektromos kerékpár piac durván növekszik , és a felhasználók egyre konkrétabb, célirányosabb igényekkel keresnek megoldásokat a napi közlekedésre vagy a szabadidős tekerésre. Míg korábban a kompakt, összecsukható modellek domináltak a hordozhatóságuk miatt, mára egyre nagyobb teret hódít egy másik kategória: a nagy, 29 colos kerekekkel szerelt e-bike-ok.

Ezek a kerékpárok teljesen más felhasználói csoportot céloznak meg. A hangsúly itt a stabilitáson, a hosszabb távokon nyújtott kényelmen és a hatékonyságon van. A nagyobb kerékátmérő egyik fő előnye, hogy sokkal könnyebben gördül át az akadályokon, legyen az egy kátyú, egy járdaszegély vagy egy erdei ösvényen egy fa gyökere. Ez simább, kevésbé rázós utazást biztosít még úgy is, hogy ezekben a bringákban sok esetben (finoman szólva sem) a legmárkásabb lengéscsillapítók dolgoznak.

A PVY M29 pontosan ebbe a kategóriába érkezik, és megpróbálja kimaxolni a nagy kerékméret előnyeit. A gyártó egyértelműen azokat célozza, akik a városi közlekedés mellett hétvégi túrákra is használnák a kerékpárt, és mindezt komolyabb “hatótáv-para” nélkül szeretnék megtenni. A kerékpár alapját a robusztus felépítés és a nagy kerekek adják, amit egy elektromos rásegítés támogat.

A modell egyik legfőbb ígérete a kiemelkedően nagy hatótáv. A specifikációk szerint a vázba rejtett, 48 voltos, 17,5 amperórás (Ah) akkumulátor egyetlen töltéssel akár 120 kilométert is képes megtenni rásegítéses (PAS) üzemmódban. Ez az érték messze meghaladja a belépő- és középkategóriás e-bike-ok 400-600 Wh-s (wattórás) átlagát , és egyértelműen jelzi, hogy a PVY M29 modellt azoknak tervezték, akik nem szeretnének minden nap a töltéssel bajlódni.

Teljesítmény terén a PVY M29 a specifikáció szerint átlagos képességgekkel bír. Papíron egy 250 wattos (W) motorral rendelkezik, ami a legtöbb európai ország szabályozásának megfelel. Ez a teljesítmény elegendő a városi ingázáshoz és enyhe emelkedőkhöz. Azonban a motor szoftveresen “feloldható”, így képes elérni az 500 wattos csúcsteljesítményt. Ez drámai különbséget jelent a gyorsulásban és az emelkedők leküzdésében , bár fontos kiemelni, hogy ennek használata közúton a legtöbb országban nem megengedett.

A gyártó, a PVY, igyekszik modern funkciókkal is felszerelni a kerékpárt, például saját mobilalkalmazás-támogatással (“PVY” APP).
Ebben a tesztben megpróbálom bemutatni mit nyújt a PVY M29 a valóságban. A megadott specifikációk és persze a saját tapasztalataim alapján feltárom a kerékpár valós tudását és azt, hogy kinek lehet ideális választás ez a városi és túrázó modell.

PVY M29 testközelből: Robusztus váz és egyszerű kezelhetőség
Első pillantásra a PVY M29 egy klasszikus, 29 colos kerekekkel szerelt merevfarú (hardtail), hátó lengéscsillapítás nélküli mountain bike benyomását kelti. A dizájn funkcionális, sallangoktól abszolút mentes. A váz anyaga vas (acél) , ami hozzájárul a kerékpár 150 kg-os maximális terhelhetőségéhez és a menet közbeni természetes rezgéselnyeléshez, és persze a meglehetősen nagy tömegéhez is. Bár az acélváz nehezebb az alumíniumnál az elektromos rásegítés miatt ennek nagy hátrányát nem látjuk. A hegesztési varratokat és a fényezés minőségében nem találtam kifogásolnivalót. A gyártó nem bízza véletlenre a dizájn, mindenki megtalálhatja a neki tetsző színt, hiszen három színben – szürke, fehér és narancs – érhető el.

A termék tömegével nem kicsi, de a kategóriájában mégis inkább átlagosnak mondanám. A gyártó 26 kg-os nettó tömeget ad meg , ami egy ekkora acélvázas, nagy hatótávú akkumulátorral szerelt elektromos kerékpár esetében reálisnak mondható. Méreteit tekintve a PVY M29 186 cm hosszú, 66 cm széles és 106 cm magas. Bár a tapasztalatokhoz illene, de már ide beszúrom, hogy a 184 centimmel abszolút kényelmes volt a méret, tippem szerint kb. 190 centiig jó lehet a magasabb felhasználóknak is.

A PVY M29 egyik legmeghatározóbb vizuális eleme a masszív, 48V 17,5Ah kapacitású akkumulátor. Ez nem a vázba van integrálva, hanem a fő vázcsőre van rögzítve. Ez a megoldás költséghatékony, de esztétikailag azért továbbra sem a legszebb megoldás. Az amúgy mutatós vázon, mint egy nagy krumpli ücsörög az akku. Persze ez csak apró probléma, biztos lesz, akit nem is zavar, és azt mindenképpen a megoldás javára kell írnom, hogy könnyebben kezelhető, mint a vázba süllyesztett megoldások. Az akkumulátor kulccsal kivehető, így a lakásban vagy irodában is tölthető. Magán az akkumulátoron található egy fizikai főkapcsoló, egy töltöttségjelző gomb , valamint a töltő csatlakozója.
A kormányon találhatók a fő vezérlőszervek. Baloldalon egy IP66-os védettségű kijelző kapott helyet , amely mutatja a sebességet, az akkumulátor töltöttségét és a rásegítési szintet. A bal oldali markolatnál egy kombinált kapcsoló is található: ezzel lehet bekapcsolni a lámpát és működtetni a rendkívül hangos, inkább motorokra jellemző kürtöt .
A jobb oldali markolatnál található a SHIMANO 7-sebességes váltókarja , a mechanikus fékkar, valamint az opcionálisan felszerelhető, a városi közlekedés során (de a legtöbb helyen illegálisan) használható hüvelykujjas gázkar. Ez utóbbi lehetővé teszi a pedálozás nélküli, tisztán elektromos haladást. A 29 colos kerekek 2,125 hüvelyk széles gumikkal vannak szerelve, amelyek megfelelő stabilitást nyújtanak.
A PVY M29 felépítése egyszerű. Az első “Shelven” márkájú teleszkóp manuálisan zárható (lockout funkciós) , de komolyabb beállítási lehetőségeket nem kínál. A fékek elöl-hátul mechanikus tárcsafékek , 160 mm-es tárcsákkal. A kábelezés részben a vázon kívül, részben azon belül fut. A kerékpár rendelkezik műanyag sárvédőkkel , de hiányzik róla a hátsó lámpa és a prizma-készlet, szóval lesz mit pótolni a vásárlás után.
PVY M29 motorháztető alatt
Bár a legtöbb adatra feljebb már itt-ott kitértem, most összefoglalom a specifikációban leírt főbb információkat!
A PVY M29 műszaki felépítésének középpontjában az elektromos rendszer áll. A kerékpárt egy hátsó agymotor hajtja , amelynek névleges, alapbeállítású teljesítménye 250W. Ez a teljesítmény megfelel a legtöbb európai szabályozásnak, vagyis innen nézve ez egy elektromos kerékpár. A gyártó adatai szerint azonban a motor szoftveresen “feloldható”, így képes elérni 500W csúcsteljesítményt. A motor maximális nyomatéka 50 Newtonméter (ez jól hangzik, meglátjuk milyen lesz teszt közben), ami elméletileg elegendő erőt biztosít az emelkedőkhöz és a dinamikus gyorsuláshoz. A rendszer vezérlését egy G-DRIVE Dual Control System végzi.
A nagy hatótáv ígéretét a vázra szerelt, kivehető akkumulátor alapozza meg. Ez egy 48 voltos rendszerű, 17,5 amperórás lítium akkumulátor csomag. Ebből kiszámolható a kategóriájában magas (bár nem kiemelkedően magas), 840 wattórás (Wh) összkapacitás. A gyártó által megadott maximális hatótáv 120 km, de fontos megjegyeznem, hogy ez ideális körülmények között, a legalacsonyabb rásegítési (PAS) módban értendő csak el. Reálisabb, vegyes használat mellett 60-90 km-es távolság várható, de ezt a “csöppnyi” eltérést már megszokhattuk az elektromos járműveknél.
A kerékpár sebességét alapértelmezetten 25 km/h-ban korlátozták, hogy megfeleljen a pedelec szabványnak. A szoftveres feloldás után a végsebesség 32 km/h-ra emelhető. A lemerült, 840 Wh-s akkumulátor teljes feltöltése a mellékelt 2 amperes töltővel a gyártói adatok szerint 6,5 órát vesz igénybe , bár én a saját tapasztalatom szerintinkébb 8-9 órás töltési időt mondanék.
A PVY M29 a pedálozás érzékelésére egy úgynevezett “Cadence Sensor”-t (pedálfordulat-érzékelőt) használ . Ez azt figyeli, hogy a hajtókar forog-e; amint elindul, a motor a kiválasztott 0-5 szintnek megfelelő erőt adja le. Ez eltér a drágább nyomatékszenzoros rendszerektől, amelyek a pedálozás erősségét is érzékelik. Kényelmi extra a “Throttle Mode” , vagyis a jobb oldali markolatnál található gázkar, amivel a kerékpár pedálozás nélkül, robogóként is mozgásba hozható (vagyis ezzel a hatályos szabályok szerint ez már segédmotoros kerékpárnak számít a PVY M29.
A kerékpár váza, ahogy feljebb már említettem vasból (acélból) készült. A 29 colos kerekek 2,125 hüvelyk szélességű abroncsokkal vannak felszerelve. Az első keréknél egy zárható (lockout) funkciós teleszkópos villa csillapítja az út egyenetlenségeit, aminek sajnos a keménysége nem állítható. A sebességváltásról egy SHIMANO 7-sebességes rendszer gondoskodik. A lassításért elöl és hátul is mechanikus (bowdenes) tárcsafékek felelnek.
A PVY M29 maximális terhelhetősége 150 kg, ami nagyon kedvező érték. A gyártó 26 kg-os nettó tömeget és 33 kg-os bruttó (csomagolt) súlyt ad meg. A kerékpár IPX4-es vízállósági besorolást kapott, ami fröccsenő víz (pl. eső) ellen véd. A kijelző IP66-os , az 1200 lumenes első fényszóró pedig IPX5-ös védettségű. A kerékpár támogatja a “PVY” mobilalkalmazást is.
A csomagolás tartalma az elektromos kerékpáron kívül a töltő, egy felhasználói kézikönyv (a videós teszt szerint angol és olasz nyelven ) és egy szerszámkészlet az összeszereléshez.
PVY M29 a próbaúton: Nagy akku, olcsó körítéssel?
Amikor a PVY M29 megérkezett, az első benyomásom a csomagolással és a szállítással kapcsolatban is abszolút megszokott volt. Szerencsére sérülést nem találtam rajta. Az összeszerelés viszont valóban “take it easy”, 10-15 perc alatt kényelmesen megvolt. A dobozban a kötelező 2 amperes töltő , egy szerszámkészlet , és egy angol nyelvű kézikönyv lapult.

A lengéscsillapítás kapcsán ide kell szúrnom, hogy az egyik oldalon a zár van a másikon pedig egy tekerhető előfeszítést állító tekerentyű van. Ebből adódhat, hogy a teleszkóp keménysége is állítható, de őszintén megmondom, hogy nem igazán éreztem bármi változást a tekergetés közben. Persze lehet, hogy minimális változás volt, de ezt sem a beállításnál sem használat közben nem éreztem.
A váltó szokás szerint a megszokott Shimano Tourney – ami az abszolút belépő szint. Tudom, az ár a legfontosabb, de magam részéről hajlandó lennék egy picivel többet fizetni azért, hogy végre egyel magasabb polcról válogassanak alkatrészeket ezekhez a belépő szintű kerékpárokhoz. Mondjuk a becsület kedvéért hozzá kell tennem, hogy a teszt alatt hibátlanul működött a szerkezet. Az oldaltámasz meglepően filigránnak tűnt a bringán, de szerencsére ez sem hagyta el magát teszt közben, szóval lehet, hogy csak szemre vékonyka.
Most pedig térjünk rá azokra a dolgokra, amik miatt ez a kerékpár a legtöbb EU-s országban illegális lehet. A csomagban ott van ugyanis a hüvelykujjas gázkar . Ha ezt felszerelem, a PVY M29 tisztán elektromos hajtással, pedálozás nélkül is megy, ami mopeddé minősíti. Szóval nem szerelem fel. Te felszerelheted, de tudnod kell, ha elkap a rendőr és rossz napja van megbüntethet miatta, mert a segédmotoros kerékpárokhoz biztosítás és jogosítvány kellene. A kijelző menüjében (P08-as pont) a sebességlimit pillanatok alatt 32 km/h-ra állítható . Az első lámpa ugyan erős, szinte megvakított , de semmilyen hivatalos jelölése nincs. A kürt is brutál hangos, ez szintén nem engedélyezett.
Végül ott az alkalmazás. A gyártó hirdeti a “PVY” appot , de én már ismerem ezt korábbi PVY tesztekből: “nem tud semmit”, hiszen ez a megszokott Smart Life alkalmazás átreszelt verziója. Őszintén szólva, le sem töltöttem, mert feleslegesnek tartottam, de Te szedd le nyugodtan és használd, ha akarod.
A végére a kérdés, hogy milyen volt a PVY M29-et használni.
Nos, az a helyzet, hogy ilye bringa még nem volt nálam. Ez persze már a képeken is látszik, egy tök más vázgeometriát kapunk, mint az átlag elektromos kerékpárok esetén, legyen az 27,5- vagy 29 colos kerékkel szerelve. Ha megkérdezitek, hogy kényelmes volt-e, hogy jó volt-e használni, akkor azt tudom válaszolni, hogy szuper! Miért? Azért mert egy sokkal sportosabb, kicsit előre dőlő testhelyzetet igényel, ami nekem sokkal jobb érzés. Motorból is a sportos vonalat kedvelem, országúti kerékpárokat is jobban kedvelem, és a PVY M29 üléshelyzetét is sokkal jobban kedvelem.
Érdekes, hogy ránézésre azt gondoltam, hogy kicsi lesz nekem. Ez talán pont azért, mert az ülés a megszokottnál alacsonyabban van a földhöz képest, de a pedál alsó állásához képest még sincs annyira alacsonyan. Szóval ilyen szempontból nekem NAGYON bejött ez a kerékpár.
Bejött más szempontból is, ez pedig az ereje. Oké, alapban csak 250 watt és maximum 25 Km/óra a rásegítés maximum sebessége. Ezt lehet a 8-as menüben 32 Km/óráig feltekerni. Ilyen állapotban, a legmagasabb fokozatban úgy hasítok felfelé vel még a meredekebb emelkedőkön is, hogy az valami egész hihetetlen. Megjegyzem, mivel amúgy is bringázok most már talán az átlagnál erősebb lábakat növesztettem, de akkor is. Van némi összehasonlítási alapom, és ez alapján az merem mondani, hogy a maximum 500 watt (csúcs) teljesítmény bőven elég ehhez a géphez.
Végül az a helyzet, hogy a sportos váz és üléshelyzet, az erős és nyomatékos motor, a maximum 32 Km/óráig működő rásegítés olyan kombinációt ad, ami egy komoly adrenalinforrás lesz. Vagyis, ha akarod, akkor kényelmesen lehet a PVY M29 kényelmesen használható városi társ, és lehet egy csapatós, izgalmas, adrenalindús sporttárs.
Árnyaljuk a képet kicsit! Bármennyire is sportos, bármennyire is adrenalindús az M29 még sem komoly sportokra való. Ennek oka az alkatrészek minősége (lásd Shimano Torney váltó, műanyag pedál, stb.), a bringa tömege, és figyelmeztetésként ott van a matrica az első lengéscsillapítón is, hogy se downhillre, se freeride-ra nem alkalmas. Vedd ezt komolyan, kezeld a helyén az M29-et, ha így teszel, ha arra veszed, amire való, akkor imádni fogod!
Még néhány szó a hajtásról. Pedálszenzor van, ami nem a finom működésről híres. Hármas erősségre állítva a rásegítést a motor olyan erővel kapcsol be, hogy észnél kell lenni, ha nem akarsz a busz alatt kikötni. Ez a pedálszenzor sajátja nem a PVY M29 sajátja, vagyis minden pedálszenzoros kerékpár esetén erre számíthatsz. Ezzel együtt, sok éves hasonló bringák tesztje alapján állítom, hogy ez is bőven megszokható és használható. Már csak azért is merem ezt mondani, mert évekig semmi más nem volt és mégis tudtuk használni és szerettük is a pedálszenzoros kerékpárokat.
Szóval a lényeg, ha megszokod a szenzor működését, akkor kellemes útitárs lehet a PVY M29, hiszen amit ígér, azt többnyire tudja. Leszámítva persze a hatótávval kapcsolatos túlzó gyártói vállalásokat. Jól néz ki, a hozzám érkezett narancs váz szerintem menő is, fiatalos is. Ám, ha Te konzervatívabb vagy maradhatsz a szürkénél, hölgyeknek pedig ott a fehér. Választék tehát van.
Végül a fékek, de ezek esetén sem tudok semmi meglepőről beszámolni. A tesztek végére már kezdtek kicsit nyekeregni a fékbetétek, de őszintén szólva ez sem meglepő. Mint minden ilyen tesztnél úgy itt is leírom, hogy érdemes kicsit jobb minőségű betéteket venni (filléres tétel Kínából), de hosszabb távon egy hidraulikus, bowdennel működtethető féket javaslok rá. Csodát fogsz tapasztalni, ha lecseréled a gyárit.
Összegzés, avagy mi a konklúzió?
A PVY M29 egy ellentmondásos elektromos kerékpár. Papíron egy valóban lenyűgöző ajánlat, hiszen a 29 colos kerekek stabilitást és kényelmet ígérnek rossz utakon is , a 150 kg-os terhelhetőség robusztusságot sugároz , a motor pedig 500W-os feloldható csúcsteljesítményt kínál. Mindezt egy kategóriájában gigantikus, 840 Wh-s akkumulátor koronázza meg, ami a nagy hatótáv iránti vágyat hivatott kielégíteni . Ideálisnak tűnhet ingázóknak, városi bringásoknak és hétvégi túrázóknak egyaránt.
Azonban, ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor a gyakorlati tesztek számomra inkább egy másik kerékpár másik képet rajzolták meg. A PVY M29 nem csak a laza kerékpárosok számára lesz megfelelő, hanem egyértelműen azoknak a sportos használatot kedvelő “tuning-őrülteknek” is, akik a nyers erőt és a pedálozás nélküli haladás (gázkar) kényelmét mindennél többre értékelik. A 32 km/h-ra feloldható sebesség , a gázkar megléte a dobozban, a közúti jelölésekkel nem rendelkező, de meglepően erős fényszóró és hangos kürt együttesen azt eredményezik, hogy nehéz megállni azt, hogy ne pimpeljük fel a bringát az EU-s országok többségében illegálissá a közúti forgalomban.
Itt fontos beszúrnom, hogy ez a felpimpelés továbbra SEM kötelező. Szóval Te maradhatsz a legalitás talaján, használható aPVY M29 a szabályoknak mindenben megfelelő elektromos kerékpárként is, maximum a hátsólámpát és a sárvédőket kell pótolnod rajta, hiszen ezek kimaradtak a gyári csomagból.
Összességében tehát, bár elsőre éreztem némi hiányérzetet a PVY M29 nem okozott meglepetést. Vagyis annyiban mindenképpen, hogy jóval sportosabb, és emiatt jóval kedvemrevalóbb, mint az utóbbi évek hasonló kategóriájú kerékpárjai. Mondom ezt úgy, hogy azért vannak hátrányok is, nekem pl. kicsit nagy a tömege, és gyengék a fékei. Utóbbi persze javítható. Kiemelendő az áráért nagynak tekinthető hatótáv, a mutatós forma, a fiatalos és kifogástalan fényezés, és persze az 500 wattos maximumot tudó motor is. Ezért a csomagért a jelenlegi ára barátinak mondható. Szóval, ha képes vagy ezt a bringát a helyén kezelni, és nem leszenk hozzám hasonlóan túlzó elvárásaid, akkor elégedett leszel majd vele, főleg a jelenlegi áráért. Csapj le rá!
A vásárláshoz használd a HUPVYM29 kuponkódot, ezzel a kerékpár ára 266 300 forint lesz, vagyis 30 000 forint kedvezményt kapunk rá! Természetesen EU raktárból szállítják, így ebben a hónapban bőven megérkezhet! Vásárláshoz kattints az alábbi hivatkozásra:
PVY M29 elektromos kerékpár
Gyakran Ismételt Kérdések a PVY M29-ről
1. Milyen motorral rendelkezik a PVY M29?
A PVY M29 alapértelmezetten egy 250W-os hátsó agymotorral van felszerelve. Ez a motor szoftveresen feloldható, így 500W csúcsteljesítmény leadására is képes. A motor nyomatéka 50 Nm.
2. Mennyi a PVY M29 végsebessége?
A PVY M29 alapbeállításon 25 km/h-s sebességkorlátozással rendelkezik, hogy megfeleljen az EU-s pedelec szabályoknak. A korlátozás feloldása után a kerékpár 32 km/h-s végsebesség elérésére képes .
3. Mekkora a PVY M29 hatótávja?
A gyártó által megadott maximális hatótáv 120 km. Fontos tudni, hogy ezt az értéket ideális körülmények között, a legalacsonyabb rásegítési (PAS) módban lehet elérni. Reálisabb, vegyes használat mellett (emelkedők, erősebb rásegítés) a PVY M29 hatótávja várhatóan 60-90 km között alakul.
4. Milyen akkumulátora van a PVY M29-nek?
A PVY M29 egy nagy kapacitású, 48 voltos (V), 17,5 amperórás (Ah) lítium akkumulátorral van felszerelve. Ez 840 wattórás (Wh) összkapacitást jelent. Az akkumulátor a vázra van rögzítve, és kulccsal kivehető a kerékpárból a töltéshez .
5. Mennyi idő alatt töltődik fel a PVY M29 akkumulátora?
A gyártó 6,5 órás töltési időt ad meg a 2 amperes töltővel. A valóságban a teljes feltöltés inkább 8-9 órát vesz igénybe.
6. A PVY M29 használata legális közúton?
Alapbeállításban (250W-os motor, 25 km/h-s sebességkorlátozás) a PVY M29 a legtöbb EU-s országban legálisan használható pedelec-ként. Azonban az 500W-os mód feloldása, a 32 km/h-s sebesség, és különösen a gázkar (“Throttle Mode”) használata mopeddé minősíti a kerékpárt, így annak közúti használata illegális, és biztosítást, rendszámot, valamint jogosítványt igényelne .
7. Van gázkar a PVY M29-en?
Igen, a PVY M29 rendelkezik “Throttle Mode” funkcióval, és a csomag tartalmaz egy hüvelykujjas gázkart . Ez lehetővé teszi a kerékpár tisztán elektromos hajtását, pedálozás nélkül, mint egy robogó .
8. Mennyi a PVY M29 súlya?
A gyártói specifikáció szerint a PVY M29 nettó tömege 26 kg.
9. Mekkora a PVY M29 teherbírása?
A PVY M29 maximális terhelhetősége 150 kg.
10. Mekkora kerekekkel van szerelve a PVY M29?
A PVY M29 nagy, 29 colos kerekekkel rendelkezik. A gumik mérete 29 x 2,125 hüvelyk .
- Kiemelkedően nagy, 840 Wh-s (48V 17.5Ah) akkumulátor kapacitás
- Feloldható motor, 500W csúcsteljesítménnyel
- Nagy, akár 120 km-es maximális hatótáv (ideális körülmények között)
- Magas, 150 kg-os maximális terhelhetőség
- Nagy, 29 colos kerekek a stabilitásért
- Külön felszerelhető gázkar (Throttle Mode) a pedálozás nélküli haladáshoz
- Kivehető akkumulátor
- Nagyon erős, 1200 lumenes első fényszóró
- Jól olvasható, IP66-os védettségű kijelző
- Alacsony kategóriás alkatrészek (Shimano Tourney váltó, névtelen mechanikus fékek)
- Ismeretlen márkájú ("Shelven"), csekély rugóúttal (5-6 cm) rendelkező teleszkóp
- Magas (190 cm) felhasználóknak kicsi lehet a vázméret
- Hosszú, a valóságban 8-9 órát is elérő töltési idő
- Az egyszerű pedálfordulat-szenzor miatt a rásegítés hirtelen "berobban"
- A mobilalkalmazás funkcióhiányos ("nem tud semmit")
- Nagyon vékony, "filigrán" oldaltámasz




























