Válassza az Oldal lehetőséget

Újabb nehézségek merültek fel a sugárkövetés kapcsán

Újabb nehézségek merültek fel a sugárkövetés kapcsán

A Metro Exodus a Battlefield V-tel ellentétben nem a tükröződések feljavításához használja a sugárkövetést, hanem a globális illuminációnál.

Újabb nehézségek merültek fel a sugárkövetés kapcsán

 

A Turing-alapú grafikus kártyák exkluzív funkciója alaposan megmozgatta a játékosok fantáziáját, hiszen Jen-Hsun Huang meglehetősen pazar bemutatóval illusztrálta a technika képességeit. Azt ugyan nem állíthatjuk, hogy azóta viharos gyorsasággal jönnek a sugárkövetést alkalmazó játékok, most viszont csak megjelent a második cím is, név szerint a Metro Exodus. A hírek szerint a fejlesztők csak a külső megvilágításnál alkalmazzák a technikát, a statikus fényeknél nem – ez nyilván az eljárás magas rendszerigényére vezethető vissza. Nos, az első probléma itt bukkan fel, ugyanis ez értelemszerűen némileg behatárolja a raytracing lehetőségeit, mert a játék csak ott fog jobban kinézni, ahol komoly szerepe van a napfénynek. Az előbbi okán tehát semmiképpen sem kell meglepődni azon, ha a föld alatti jeleneteknél nem igazán látunk változást, ez egyszerűen egy fejlesztői döntés volt.

A következő problémát súlyosabbnak érezzük, az ugyanis rámutat arra, hogy a raytracing igazán jó beépítése egy adott játékba meglehetősen nehéz feladat; egyes jelenetek a sugárkövetés aktiválása után túlságosan sötétek lettek! Ez olyan pillanatokban fordulhat elő, amikor a külső fényforrást egy objektum elfedi, ilyenkor ugyanis az a helyes/reális megjelenítés, ha az adott jelenet sötétségbe burkolózik – alant látható két példa erre. Maga az eljárás ennélfogva megfelelően működik, „csak” a fejlesztőknek az adott virtuális környezet megalkotásánál figyelembe kell venniük az ilyen helyzeteket. A raszteres megjelenítésnél ilyen eset nem merül fel, igaz ennek az élethű grafika látja kárát. A 4A Gamesnek tehát most egy patch formájában át kellene dolgoznia a fényforrásokat, hogy azok a hagyományos technika mellett a sugárkövetésnél is megfelelő minőséget garantáljanak.

75 1080.2122370495

76 1080.3896688715

77 1080.2494712340

78 1080.3280074849

A raytracing tökéletes felhasználása nyilvánvalóan extra munkával/erőforrásokkal jár, ezt viszont meglehetősen fájdalmas úgy kivitelezni, hogy csak mutatóban van olyan termék a felhasználóknál, amely képes a technika futtatására.

rt sebesseg

Olvasóink többségének valószínűleg nem okoz majd meglepetést, hogy a Metro Exodus nem kifejezetten fut gyorsan a sugárkövetéssel. Egy RTX 2060 éppenséggel már megfelelő (szigorúan 1080p felbontásnál), ám ez tényleg minimális elvárás egy olyan terméknél, melyért jelen pillanatban kb. 120 ezer forintot elkérnek. Értelemszerűen 1440p-ben erősen ajánlatos az RTX 2080 bevetése, a 4K pedig szigorúan az RTX 2080 Ti terepe. Rázósabb szituációban ettől lassabb tempó is előfordulhat, erre példa a fenti videó.

Zárásként itt kívánjuk leszögezni, a fenti problémáktól eltekintve a sugárkövetés helyenként képes valóban „álleejtő” eredményeket prezentálni, olyankor egy pillanat erejéig tényleg azt érezhetjük, hogy a PC-s grafika új generációja bontakozik ki előttünk.

Forrás: ComputerBase