Velg Side

Annonsering på telefon

Snart ser vi ikke bare reklame på bannere, plakater, bannere og TV -reklame, men også på telefonen.

Ezzel a fajta célközönség-kiterjesztéssel rengeteg új potenciális alanyra bukkanhatnak a vállalatok, ugyanis lehetőségük nyílik célzott hirdetések “bevetésére”, azaz mindenki olyan reklámot kap, ami kapcsolódik az érdeklődési köréhez. Például egy focikedvelőnek nem fognak fogkrémet reklámozni. Ezt a fajta módszert használja például a Google is, ami a weblapon található szavak alapján rakja be a hirdetéseit.

Å gå tilbake til telefonannonser er ikke nødvendigvis en dårlig ting, ettersom alle bare får informasjon om hva de er interessert i. Et slikt selskap som ønsker å annonsere, Viacom (eier av TV -kanaler kalt MTV og Comedy Central) vil teste systemet senere i år. Konkurrenten, Sprint Nextel Corporation, den tredje største mobiloperatøren i USA, ønsker å løse den praktiske implementeringen i form av videoklipp.

I kildereferansen kan vi finne noen interessante ting fra ideens opphavsmann.

Om forfatteren