Válassza az Oldal lehetőséget

A Lenovo felvásárolja a Medion vállalatot, hogy kiterjessze üzleti tevékenységét Nyugat-Európában

A Lenovo felvásárolja a Medion vállalatot, hogy kiterjessze üzleti tevékenységét Nyugat-Európában

A Lenovo felvásárolja a Medion vállalatot, hogy kiterjessze üzleti tevékenységét Nyugat-EurópábanA megegyezés egybeforrasztja a világ leggyorsabban növekvő PC vállalatát és Európa  legnagyobb PC, multimédiás termékek és digitális szolgáltatások értékesítőjét, hogy felgyorsítsák a fogyasztói üzletág növekedését a kontinensen.

 A Lenovo, a világ leggyorsabban növekvő PC vállalata bejelentette, hogy felvásárolja a német Medion vállalatot, mely vezető helyet foglal el a PC, multimédiás termékek, mobil kommunikációs szolgáltatások és a fogyasztói elektronikai eladások terén. A felvásárlás után a Lenovo részesedése a német piacon duplájára nő és ezáltal Európa legnagyobb PC piacán a harmadik legnagyobb személyi számítógép gyártó vállalattá válik. A két cégnek együttesen több mint 14%-os piaci részesedése lesz a német, és közel 7,5%-os a nyugat-európai PC piacon. A megállapodás előmozdítja a Lenovo terjeszkedését a fogyasztói PC és a gyorsan növekedő mobil internet piacon is.    
 
“Ez a megegyezés egy újabb bátor lépésünk, hogy megvalósítsuk hosszú távú stratégiánkat. Egyszerre egészítjük ki a Lenovo alapvető PC üzletágát és nyitunk olyan új üzleti területek felé, melyek elengedhetetlenek a fejlődéshez” – mondta Yang Yuanqing, a Lenovo vezérigazgatója. “Erős fogyasztói értékesítésével, marketing stratégiájával, szolgáltatásaival és kiskereskedői adottságaival a Medion üzleti modellje tökéletes párhuzamban áll a mi nyugat-európai fogyasztói érdeklődés növekedését segítő stratégiánkkal. Ezen adottságok összekapcsolása a Lenovo gyártási képességeivel és értékesítési láncával, mindkét vállalatot még sikeresebbé és versenyképesebbé fogja tenni. Közösen fel tudunk építeni egy teljes, a vásárlókhoz tökéletesen illeszkedő fogyasztói platformot, ami egyszerre fogja felgyorsítani a PC üzletágunkat és lát el minket olyan adottságokkal, szakértelemmel és kapcsolathálóval, ami szükséges ahhoz, hogy nyerő pozíciót foglalhassunk el a mobil és internetes eszközök piacán.” 
alt
 
A két vállalat szeretné kihasználni az együttműködéssel járó további előnyöket, így a globális jelenlétet, költségmegtakarítást, a globális ellátó rendszer adta lehetőségeket és a szoftverfejlesztést. Az értékesítési csatornák, az üzleti modell és termék innováció terén pedig még magasabb szintű együttműködést építenének ki. 
 
“Ez a bejelentés meg fogja erősíteni a Medion versenyképes piaci helyzetét, miközben fenntartja a stabilitást, a rugalmasságot és a már létező vállalati struktúrát Essenben” – mondta Gerd Brachmann, a Medion alapítója és vezérigazgatója. “Nagyon büszke vagyok arra, hogy a világ leggyorsabban növekvő PC vállalatának egyik legfontosabb magánbefektetőjévé váltam. A Medion vállalat vezetőségével együtt örömmel várjuk, hogy kihasználhassuk az együttműködések adta lehetőségeket, és megvalósíthassuk a mindkét vállalat által osztott, üzleti növekedési ambíciókat.” 
 
A megállapodás feltételei szerint a Lenovo nyilvános ajánlatot tesz az összes forgalomban lévő nyilvános Medion részvényre, részvényenként 13 eurós áron. Az ajánlati ár 29 százalékos felárat jelent az előző 30 naptári napot lezáró átlagos árhoz képest és 27 százalék felárat az elmúlt 90 naptári napot lezáró átlagárhoz képest.   
 
Egy külön megállapodásban Gerd Brachmann beleegyezett abba, hogy nem vesz részt a nyilvános vételen, hanem eladja a Medion forgalomban lévő részvényeinek 40 százalékát a Lenovonak 13 eurós részvényenkénti áron. A vételár 80 százalékát a Lenovo készpénzben kifizeti Gerd Brachmann-nak, 20 százalékot pedig Lenovo részvényekben egyenlít ki a vállalat. A nyilvános vétel egyik feltétele, hogy a Medion további részvényesei a forgalomban lévő részvények legalább 15 százalékával vegyenek részt az értékesítésben.
 
Az egyesülés után mindkét vállalat arra számít, hogy a már létező szolgáltatások, úgy mint az ügyfélszolgálat, a termékek kézbesítése és a garanciális szolgáltatások, szokásos menetrend szerint működnek tovább. A közeljövőben a Medion és a Lenovo továbbra is megtartja saját márkáit és folytatódnak az eladások, illetve minden hozzájuk tartózó szolgáltatás a már létező csatornákon keresztül működik tovább.   
 
A Lenovo és a Medion igazgatósága már jóváhagyta a tranzakciót, melyhez hozzátartoznak a szokásos záró rendelkezések, beleértve a nyilvános vételen való minimális részvételt és hatósági jóváhagyásokat. A tranzakciót a Lenovo rendelkezésre álló készpénz forrásaiból finanszírozzák. A nyilvános vételt előreláthatólag 2011 harmadik negyedévében zárják le.