Válassza az Oldal lehetőséget

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt

Kérdezd meg miért vállaltam el a OneSport OT16 tesztjét!

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt

OneSport OT16 1


Nézd meg videós bemutatómat is, ha tetszett iratkozz fel csatornámra!


Bevezető

Rögtön válaszolok is a kérdésre, ha feltetted, ha nem. Nem tudom miért vállaltam el. Bár ez a munkám, és ha kérnek, akkor írok én bármiről is, de azért ott van bennem a techmókus is, aki szeret új meg érdekes dolgokról írni. Nos, a OneSport OT16 újnak új, de hogy érdekes lenne… Talán az egyetlen érdekessége az ára, mert hogy elég olcsó.

a black electric bike with red rims OneSport OT16

OneSport OT16 2

Ami talán egy érdekesség ebben a témában. Természetesen megnéztem a gyártó oldalát, és csodálkozva láttam, hogy van külön City Bike, Road Bike és Folding Bike kategória. Ez még nem lenne érdekes, de a Onesport OT16 (bár szerepel a Folding Bike szekcióban is) a Road Bike csoport nyitóképeként jelenik meg.

Nem mondom, hogy nem alkalmas az úton (országúton) való közlekedésre, de a cikket elolvasva talán számotokra is nyilvánvalóvá válik majd, hogy legkevésbé ebbe a csoportba tettem volna be.

a diagram of a bicycle OneSport OT16

OneSport OT16 3

Ok, lássuk előbb, hogy mit tud a masina, aztán majd írok néhány mondatot a tapasztalataimról is!

Itt a cikk elején egy fontos információ! A tesztben a OneSport OT16 első verziója szerepel. Idő közben a gyártó piacra dobta a második verziót (Onesport ot162 Electric Bike), ami minimális változásokat jelent, amik leginkább a dizájnt érintik. Az öntött alumínium felnik helyett küllőseket adnak, és kapunk új színeket a váz és az ülés tekintetében. Az akkumulátor kapacitása az új verzióban kicsit nagyobb lett (15- vs. 17 Ah). A cikk végén a link az új verzióhoz visz, az ár és a kuponkód is erre lesz érvényes!


 

Specifikáció

Alapvetően egy teljesen átlagos bringáról lesz itt szó, hiszen a Onesport OT16-hoz hasonló felszereltségű kerékpárok valamikor 3 éve jelentették a még megfizethető, ám jól használható kétkerekűek halmazát. Az elektromos kerékpárok terén azonban, főleg a kínai elektromos kerékpárok terén elég tempós a fejlődés. A tavalyi bringás szezon végére már nem volt ritka a hidraulikus teleszkóp, sőt, a megfizethető kategóriába csúsztak a hidraulikus fékkel ellátott cajgák is.

a black bike on a sidewalk OneSport OT16

OneSport OT16 4

Én azt tippeltem akkor, hogy az idei év már a nyomatékszenzor éve lesz, vagyis magunk mögött hagyjuk a pedálszenzoros csodákat is. Itt jegyzem meg, bár csak a tavasz közepén vagyunk, már most úgy tűnik, hogy igazam lesz! Örülnék neki!

Szóval a Onesport OT16 az a kerékpár, amire azt mondhatjuk, hogy semmi extra. Megmaradt a két-három évvel ezelőtti technológia, ezért cserében nyomott maradt az ár. De higgyétek el nekem, erre is lesz kereslet, hiszen nagyon sok embernek meg fog felelni a 48 voltos, 15 Ah kapacitású akkumulátor(48v 156ah battery), a pedálszenzor, a 250 wattos motor, a mechanikus tárcsafék és az alsópolcos, 7 sebességes Shimano Tourney SiS váltó is.

the back wheel of a bicycle OneSport OT16

OneSport OT16 5

De miért is ne felelne meg, amikor ezeket beépítették egy könnyű, a régi Csepel Kemping bringákat idéző, összecsukható vázba. Miért ne felelne meg, ha az alacsony árba belefért a fém sárvédő előre és hátra, de belefért egy masszív hátsó csomagtartó, sőt, kínai kerékpártól szokatlan módon még egy hátsó lámpa is.

Egy olyan dolog van, ami ennél a kétkerekűnél szerintem egy átlag feletti megoldás, ez pedig a kerékméret. Na nem a kerék magassága, mert az a megszokott 20 colos, hanem a kerék, vagyis a gumi szélessége.

a bicycle parked on a sidewalk OneSport OT16

OneSport OT16 6

Az a helyzet ugyanis, hogy eddig javarészt a vastag, négy col széles (FAT) gumis bringák mentek, vagy a 2 colos, nagyon vékony gumival szereltek. Előbbi óriási előnye, hogy a vastag gumik a laza talajon is jól kapaszkodnak, ráadásul az úthibákat is elnyelik. Óriási hátrányuk, hogy ha lemerül az akkumulátor, akkor mire haza tekersz velük garantáltan sérvet kapsz.

A vékony gumik ezzel ellentétben nagyon könnyen gurulnak, vagyis, ha lemerül az akkumulátor akkor sincs baj, haza tekersz vele, mintha egy hagyományos bringán ülnél. Viszont a hátrányuk, hogy rossz úton könnyen megütheted a felnit, terepre meg semmiképp nem merészkedhetsz velük, mert arra alkalmatlanok.

a close up of a bicycle OneSport OT16

OneSport OT16 7

Nos, a OneSportnál a középső utat választották, vagyis egy 3 col széles abroncsot. Ezt tekerni majdnem olyan könnyű, mint a 2 colost, van minimális terepezős képesség is a gumiban, és érzéketlenebb az úthibákra, mint a két colos gumik.

Szóval a kerék miatt a OneSport OT16 egy kicsit terepes, de azért túlnyomórészt mégis városi bringa maradt. Mondjuk ezért sem értem, hogy miért nem a City Bike csoport lett az otthona.

a bicycle parked on a sidewalk OneSport OT16

OneSport OT16 9

Na, nem említettem még a gép tömegét, ami 27 kiló. Ez nem sok, nem kevés. A FAT gumis bringák azonos méretben azért már inkább 32-34 kilósak szoktak lenni. Viszont, a drágább hasonló méretű darabok sem mennek nagyon 25 kiló alá, mert például elég nagy tömeg már magában a motor meg az akkumulátor is, szóval csodát nem nagyon lehet tenni.

Nem beszéltem még a hatótávról sem. A gyári adatok viccesek szokás szerint, azt mondják, hogy tisztán elektromos módban 40 kilométert tudunk megtenni, pedálozva meg százat. Mind a kettő marhaság, de erről majd később.

a bicycle on the street OneSport OT16

OneSport OT16 10

Ugyancsak vicces adat a megmászható emelkedő szöge is, amire 25 fokot írnak. Persze ez egy olyan adat, ami bizonyítható, mert elég erős vagy combban, akkor fel fogsz menni 30 fokos emelkedőn is, de úgy alapjában szerintem a 25 fok, egy átlagos „versenyzőt” feltételezve kicsit soknak tűnik.

A végére még egy adat, a végsebesség. A bringán a rengeteg elektromos kerékpáron használt S886 típusú komputer dolgozik, amiben gyárilag három sebesség fokozat van beállítva. Az elsőben 15- a másodikban 20- a harmadikban 25 kilométer per óráig működik a rásegítés. Ez utóbbi értéket adják meg végsebességnek is, vagyis ez 25 kilométer óránként.

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt 1

Ami még kimaradt és lényeges, hogy a Onesport OT16 minden tekintetben megfelel az EU szabályoknak. Vagyis nem működik 25 kilométer per óra felett a rásegítés, a motor 250 wattos és nem lehet pedálozás nélkül használni a rásegítéses üzemmódot. Érthetőbben, nincs gázkar. Tehát, az említett hardverek még bent tartják a bringát a legális keretek között, vagyis, akik nem akarnak azon izgulni, hogy megbünteti őket a rendőr, azoknak a Onesport OT16 stresszmentes lesz.

Azonban, ha szereted az izgalmakat akkor sem lesz csalódás, mert a gyári beállításokon lehet módosítani, kivéve persze a motor erejét, mert az adott.

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt 2

A komputerben a rásegítés felső határárát megemelheted, a kerékpár dobozában pedig találsz gázkaros markolatot. Vagyis rajtad áll, hogy a Onesport OT16 marad EU konform, vagy átalakítod. Ez már a Te döntésed lesz!


 

Tapasztalatok

Kezdjük a szereléssel! Az OT 16 összecsukva, ÉS összeszerelve érkezik. Vagyis a szereléssel sok dolgod nem lesz. Mondjuk a pedált fel kell csavarozni, de ez nem meglepő. A sárvédők is a helyükön vannak, a kerékre kell még felcsavarozni a fényvisszaverőket, de így kb. ennyi. Szóval a szereléssel nem lesz gondod.

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt 3

Maga a bringa nem túl nehéz tehát, ráadásul félbe tudod hajtani, a kormány lehajtható, az ülés betolható, szóval egy viszonylag kis csomagtartóba is befér. Emiatt (meg más dolgok miatt is) kimondottan jónak érzem arra, hogy bemenj autóval a P+R parkolóig, ott kivedd a Onesport OT16-ot a csomagtartóból és ezzel közlekedj tovább.

Már csak azért is tartom erre megfelelőnek, mert a Onesport OT16-tal jó közlekedni. Kicsit olyan bénának tűnik a váz geometriája, de ha felülök rá (184 centi vagyok), akkor rájövök, hogy minden jó helyen van, vagy minden beállítható úgy, hogy jó helyen legyen. Állítható magasságú az ülés, de ami ennél is fontosabb, hogy az olcsó kínai bringákkal ellentétben a kormány magassága is állítható. Szóval testre tudod szabni rendesen!

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt 4

A 250 wattos motor nekem furcsa. Furcsán erősnek tűnik. Ez azaz eset, amikor a gyártó még véletlenül sem a csúcsnyomatékot tüntette fel, hanem a valósat. Sőt, igazából a sok éves meg elég sok bringás tapasztalatom alapján még a 250 wattnál is erősebbnek érződik. Amúgy ez egyben a kerékpár egyik baja is, mert hogy elég hirtelen tud megindulni. Az nyilvánvaló, hogy ebben a kategóriában pedálszenzort kapunk, ami csak azt érzékeli, hogy tekered-e a pedált vagy sem. Ha tekered, akkor néhány tizedmásodperc után bekapcsol a motor. Ha leállsz a tekeréssel, akkor néhány tizedmásodperc után kikapcsol a motor. Vagyis nem azonnal, hanem kicsit késleltetve.

Ezt a késleltetést kell megszokni, főleg, ahogy írtam a motor elég hirtelen tud megindulni. Mondjuk ez tényleg megszokható. Ami kicsit zavaró, hogy 15 kilométer per órás sebesség alatt rásegítéssel nem tudod használni, mert egyes fokozatban, ha elkezded tekerni a pedált 15 kilométer per órára a motor fel fog gyorsítani, ha akarod, ha nem. De ez nem a Onesport OT16 hibája, a pedálszenzoros kerékpárok mind így működnek.

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt 5

A lényeg tehát, ha 15 kilométeres sebességnél lassabban akarsz gurulni, akkor ki kell kapcsolnod a rásegítést (nullás fokozat). Itt jön képbe megint az abroncs szélessége, mert a 3 colos szélesség miatt nem lesz nehéz így sem tekerni, főleg, hogy van egy 7 sebességes váltód is.

Szóval a bringa úgy működik, hogy 15 kilométeres sebesség alatt nem kell rásegítés. Ha tudod, hogy hosszabb távon 15 kilométeres sebességgel akarsz menni, akkor egyes fokozat, aztán tekered a pedált, és egyszer csak elkezded érzeni, hogy már nem csak a motor visz, hanem az izmaid is dolgoznak. Ránézel a kilométerórára és látni fogod, hogy 16-17-tel haladsz.

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt 6

Ez lesz a második fokozatban is, akkor 20 kilométeres sebességre gyorsít a motor, amikor már dolgoznak az izmok, akkor minimum 21-22 kilométeres sebességgel fogsz haladni.

Ez lesz a harmadik fokozatnál is, csak ott nem 15- nem 20- hanem 25 kilométer per órás sebesség lesz a teteje.

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt 7

Ezt a működést tényleg szokni kell, de ha ráérzel, akkor jó lesz. Főleg jó lesz akkor, ha jön az emelkedő, mert a 250 wattos motor pont annyit fog hozzá tenni a dologhoz, hogy ne szakadj meg. Na, ekkor fogod igazán szeretni!

A hatótáv, ahogy az várható is volt köszönőviszonyban sem lesz a gyári adattal. Persze, ha Te nem vagy 100 kiló mint én, akkor messzebbre fogsz jutni, mint én. Nálam tekerve, nem maximális sebességgel, hanem inkább 15- vagy maximum 25 kilométeres sebességgel haladva a 40 kilométer meg volt, még egy kis tartalék maradt is az akkumulátorban. Tekerve a pedált, nem pedig tisztán akkumulátoros, motoros meghajtással.

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt 8

A végsebesség nagyjából a gyári adat szerint alakul, de ebben nincs nagy varázslat. A kerékméret és a váltó áttételezése miatt nem fogsz tudni 25-27 kilométeres sebességnél gyorsabban haladni huzamosabb ideig, mert ahhoz már nagyon gyorsan kéne tekerni a pedált. Kényelmetlen. Maradjunk annyiban, hogy 25 a vége, és ez így rendben is van.

A teszt alatt mentem egy keveset. Közúton is haladtam meg kerékpárúton is, kipróbáltam a végsebességet, megmásztam dombokat, volt aszfalt és erdei út, szóval azt hiszem mindent kipróbáltam, amit kellett. Összességében jó volt. Az ülés hosszabb távon nekem egy kicsit kényelmetlen volt, de ez megint súly és ízlés kérdése, nem merem azt állítani, hogy egyértelműen jó vagy egyértelműen rossz. 15-20 kilométeres távokat megtenni még nekem is jó volt, utána egy kicsit már nem.

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt 9

Ahogy feljebb írtam, bár a váz olyan furcsa formájúnak hat, használat közben ez cseppet sem érződik, ha rajta ülök már minden a helyére kerül. Szóval mindent egybevetve nem egy rossz bringa ez a OneSport OT16.


 

Összegzés

Az a helyzet, hogy a OneSport OT16 nem egy modern bicikli, nem egy őrült jó bicikli, nem egy extrákkal megspékelt bicikli, egyszerűen csak egy jól használható, jól felszerelt olcsó elektromos kerékpár. Aki megveszi nem fog vele versenyekre járni, ám azt értékelni fogja, hogy a váz kialakítása miatt könnyű lesz felszállni rá, könnyű lesz leszállni róla. Értékelni fogják a hölgyek, hogy akár szoknyában is el lehet kerekezni vele.

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt 10

Nagyon értékelendő, hogy frankó fém sárvédők vannak rajta, hogy van az első mellett hátsó lámpa is, hogy van fényvisszaverő a kerekeken, hogy állítani lehet a kormány magasságát is. Szóval a felszereltség abszolút oké. Értékelni lehet azt is, hogy tök jól össze van rakva. Nem nyekereg, nem nyöszörög, nem éreztem azt, hogy szét akar esni alattam. Igazából, ha az akkumulátor végtelen kapacitással rendelkezne, akkor kivinne a világból.

Az extra, hogy nincs extra? OneSport OT16 e-bike teszt 11

Összességében tehát a lényeg az, hogy ha nincsenek őrült vágyaid azon túl, hogy ez elektromos bringád elvigyen oda, ahova menni akarsz, ráadásul ezért nem akarsz őrült sok pénzt fizetni, akkor a OneSport OT16-ot a maga egyszerűségében szeretni fogod!

Oké, még egyszer, bár a cikk elején már leírtam. A tesztben a OneSport OT16 első verziója szerepel, ehhez képest az alábbi link a második verzióra mutat. A két verzió között jelentős eltérések nincsenek, legalábbis a működés tekintetében. Ha megtetszett a bringa, akkor az OT162HU kuponkóddal 283 ezer forintért teheted kosárba az alábbi hivatkozásra kattintva:

 

Onesport OT16-2 Elektromos kerékpár

 

További kerékpár tesztek oldalunkon

A szerzőről

s3nki

A HOC.hu oldal tulajdonosa. Több száz cikk, és több ezer hír szerzője. A különböző online felületeken kívül írt a Chip Magazinba, és a PC Guruba is. Egy ideig saját PC-s boltot vezetett, éveken át dolgozott üzletvezetőként, szervizvezetőként, rendszergazdaként az újságírás mellett.