![BlitzWolf BW-WA3 Pro – hangszóró 120 wattal és kuponnal BlitzWolf BW-WA3 Pro – hangszóró 120 wattal és kuponnal](https://i3.wp.com/imgaz.staticbg.com/images/oaupload/banggood/images/A9/B4/e43ac194-ce2d-4aed-9aea-052137e3ce3d.jpg.webp?w=150&resize=150,150&ssl=1)
Egy rakat kártyán élesedett a sugárkövetés
![Egy rakat kártyán élesedett a sugárkövetés](https://www.hoc.hu/wp-content/uploads/2018/07/hirek_2018_majus_nvidia_logo_horizontal.png)
A mai nappal útjára indult GeForce 425.31 WHQL minősítésű meghajtó DirectX Raytracing (DXR) támogatást nyújt számos grafikus vezérlőn.
Mint ismeretes, a zöldek nem olyan rég úgy döntöttek, hogy a sugárkövetés mielőbbi elterjesztése végett olyan videokártyákon is elérhetővé teszik a technológiát, melyek architekturális szempontból nem kimondottan ennek szellemében kerültek kifejlesztésre, ám így is képesek az eljárás futtatására – az más kérdés, hogy milyen tempóval. Az előbbiek értelmében az eddig megjelent RTX vezérlők mellett most már a GeForce GTX 1660 Ti, GTX 1660, GTX 1080 Ti, GTX 1080, GTX 1070 Ti, GTX 1070, és a GTX 1060 6 GB is DXR képes, valamint a Pascal és Volta alapú TITAN is belépett a klubba. Mivel dedikált hardverek hiányában (RT magok) a CUDA processzorokra hárul a sugárkövetéssel járó feladatok kivitelezése, ezért a zöldek szerint nem kell meglepődni azon, ha szignifikáns lassulást tapasztalunk a DXR élesítése után. A DXR megnyitása talán a későbbi játékok szempontjából lehet izgalmas, azoknál ugyanis elképzelhető, hogy sikerül olyan kompromisszumos megvalósítást kivitelezni, amivel a felhasználók úgy kapnak némi ízelítőt a sugárkövetésből, hogy közben elérhető lesz a játszható tempó.