„Kedvez” a válság a webáruházaknak
A 2008-as válság után a vélt vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a vevők a webáruházak felé, jelenleg 5-6 ezerre tehető a magyar nyelvű honlappal rendelkező ilyen áruházak száma – mondta Madar Norbert, a kutatással és tanácsadással foglalkozó eNET Kft. tanácsadója.
A tanácsadó szerint fontos információ, hogy hány honlap-látogatóból lesz vásárló. Ez attól függ, hogy mekkora a honlap forgalma. Például az évi 5 millió forint alatti forgalmú webáruházaknál minden századik látogató lesz vásárló is. Az 50 millió forint feletti forgalmú áruházaknál már több mint két vásárló jut 100 látogatóra. A webáruházak változatos marketing eszköztárral vonzzák a vevőket, közülük legjobbnak a keresőoptimalizálást (a kereső első oldalán való megjelenést) tartják a szakemberek. Második helyen állnak az ár-összehasonlító oldalak, majd a fizetett hirdetések és a hírlevelek. [MTI]