Válassza az Oldal lehetőséget

Kibeszélő: kivéreztetik a kispénzű játékosokat, avagy tudatos szegmentálás történik?

Kibeszélő: kivéreztetik a kispénzű játékosokat, avagy tudatos szegmentálás történik?

Nézzük, hogy mi szól a két jövevény mellett. Az árakat már fentebb kiveséztük, a piac legolcsóbb diszkrét grafikus megoldásairól beszélünk. A támogatott technológiákra (DirectX 12, OpenCL, satöbbi) sem pazarolnánk sok karaktert, hiszen az évek során megszokhattuk; az azonos generációba tartozó termékek ugyanazt a tudásszintet képviselik, csak a megjelenítés sebességében van különbség. Kivételek ugyan akadnak, de mivel most nem átnevezésekről van szó, így ezzel kapcsolatban nincsenek problémák. Az sem lehet meglepő, hogy a friss gyártástechnológia, illetve a szerény erőforrások okán roppant kedvezőek a fogyasztási mutatók, ami megnyitja az utat a HTPC irányába. Apropó multimédia. Az Intel Kaby Lake megjelenésével most már talán végérvényesen új szelek fújnak a nappaliban, hiszen a VP9 és HEVC támogatás mellett már olyan finomságok is a repertoár részét képezik, mint például a HDR vagy a Wi-Di. Utóbbinak köszönhetően kellett egy új „kulcsszó”, ez pedig nem más, mint az eSport.

GeForce GT 1030NVIDIA GeForce GT 1030 – nem egy erőművész

Az eSport gamek (Dota 2, League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive, Rocket League, stb.) egyik közös vonása, hogy korukhoz képest kimagaslóan alacsony gépigénnyel rendelkeznek. Általában annyira szerény a „vasigény”, hogy még egy GeForce GT 1030, vagy akár egy Radeon RX 550 is tökéletesen elegendő a maximális képminőséghez, pedig arra gyakorta nincs is szükség, hiszen nemritkán célravezetőbb egy szerényebb szintre konfigurálni – elég csak a World of Tanks motion blur effektjére gondolnunk. Aki tehát pontosan tudja, ő bizony kizárólagosan csak néhány eSport címmel fogja elütni szabadidejét, annak egyszerűen nincs szüksége ezektől fickósabb megoldásokra. Most jön képbe a bevezetőben már említett közös álláspont, miszerint a két gyártó víziója szerint az alsóházban a korábbiaknál jobban háttérbe szorítható a teljesítmény, a jó ár/érték mutatónak is búcsút lehet inteni, mert a cél csakis a népszerűbb tömegjátékok kielégítő futtatása. Mivel ez az esetek többségében könnyen abszolválható, ebből kifolyólag gyerekjáték kedvező működési paramétereket (fogyasztás, hőtermelés) biztosítani. Végeredményben tehát egy tudatos(!) vásárló egyáltalán nem jár rosszul, dacára a túlárazásnak.

Két álláspont, pró és kontra. Mi innentől hátradőlünk, döntsön a kedves Olvasó!

Mihics Zoltán (Med1on)