Válassza az Oldal lehetőséget

Júniusban emelkedett a mobilinternet-előfizetések száma, csökkent az adatforgalom

Júniusban 2 millió 525 ezerre nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív – a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfeleké 1 millió 952 ezerre emelkedett. A forgalmazott adatmennyiség májushoz képest valamelyest csökkent.

mobile-marketing

A forgalmat bonyolító (aktív) előfizetések alapján a Telenor piaci részesedése 29,59 százalékról 29,74 százalékra nőtt. Az előző havi csökkenéshez képest ismét emelkedést könyvelhet el a T-Mobile, amely 46,90 százalékról 47,71 százalékra növelte súlyát ebben a kategóriában. Versenytársaival ellentétben a Vodafone szelete karcsúsodott, a brit tulajdonú szolgáltató részesedése 23,50 százalékról 22,55 százalékra mérséklődött.

A gyorsjelentés adatai alapján az összes előfizetőt tekintve a Telenor piaci részesedése 28,31 százalékról 28,39 százalékra, a Vodafone-é 23,63 százalékról 23,68 százalékra nőtt, miközben a T-Mobile-é némileg ismét csökkent: 48,06 százalékról 47,93 százalékra.

mobil adatok

Az adatforgalom alapján a Telenor őrzi a vezető helyet 44,22 százalékkal, a T-Mobile hálózatán az összes adatforgalom 38,5, a Vodafone-én 17,28 százaléka bonyolították az ügyfelek.

A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők júniusban 1,981 millió GByte adatot töltöttek le és fel. Ez a májusi adathoz képest némi – vélhetőleg szezonális hatástól nem független – csökkenést jelent. Az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig 1,01 GB-ra csökkent.

A vizsgált hónapban az egy előfizetőre jutó adatforgalom két szolgáltatónál csökkent: a T-Mobile-nál 0,88 GB-ról 0,82 GB-ra, a Telenor esetében 1,64 GB-ról 1,51 GB-ra. A Vodafone-nál nincs változás: júniusban is 0,78 GB adatot forgalmaztak az ügyefelek.

Forrás: nmhh.hu