Válassza az Oldal lehetőséget

A Sanyo nem Sony!

Habár hírünk címe elsőre kicsit furcsának tűnhet, mégis összehasonlítható a két cég, legalábbis ami a hozzáállásukat illeti a hibás noteszgép-akkumulátorok visszahívásával kapcsolatban.

A Sanyo bizonyos noteszgép-akkumulátorainak visszahívása miatt igen kellemetlen helyzetbe került: nemcsak anyagilag károsodott, de a hírnevét is jelentősen megtépázta az ügy. Az már csak plusz ráadás, ahogy ezt a problémát a Sanyo kezeli.

Azzal nincs is semmi probléma, hogy az akkumulátorokat teljesen ingyen kicserélik, viszont a visszahívás költségeit — furcsa módon — a Lenovoval együtt állják. A Sanyo indoklása szerint azért, mert a túlmelegedésre hajlamos egységek személyi sérülést, komolyabb balesetet vagy tűzesetet nem okoztak, ráadásul az egész akciót a Lenovo kezdeményezte.

A Sanyo nem Sony!

Tehát a Sanyo elismeri bűnét, de mégis úgy gondolják a cég vezetői, hogy ezt az egész hercehurcát mellőzni is lehetett volna: ha csúnyán akarunk fogalmazni, akkor mondhatjuk azt, hogy a Sanyo inkább elhallgatta, elodázta volna ezt a problémát, mintsem hogy mielőbb orvosolta volna.

Ezzel szemben a Sony a több mint 10 millió hibás akkumulátor visszahívásával kapcsolatos összes költséget saját maga állta, ami meghaladta a 444 millió amerikai dollárt, így a noteszgép-gyártóknak csupán a cserével kapcsolatos kiadások kisebb hányadát kellett állniuk.

A Sanyo nem Sony!

Persze a két eset eltér egymástól: a Sanyo esetében kisvolumenű visszahívásról van szó, és eddig csak a Lenovót érintette a probléma, miközben a Sony szinte valamennyi partnerét igen kellemetlen helyzetbe hozta, a noteszgépek akkumulátorai ki is gyulladtak, de mellettük szól az, hogy legalább az ezzel kapcsolatos kiadásokat korrektül állták, míg a Sanyo nem.

A szerzőről