Válassza az Oldal lehetőséget

ATI Radeon HD 5670 – DirectX 11 tényleg olcsón?

Megindul a játékok hada – szó szerint, mivel első utazásunk során egyből egy modern háborúba csöppenünk a Modern Warfare 2-vel. Tudjuk hogy DirectX 9, tudjuk hogy nem terheli agyon a kártyákat, de szépnek szép, a hangulat miatt pedig nagyon szeretjük.

Korábbi méréseink során már azt is megfigyelhettük, hogy a játék nem túl modern motorja — valószínűleg éppen emiatt — a GeForce-oknak kedvez, és ez a Catalyst 10.2-vel sem változott jelentősen, de egy minimális többletet azért fel tudott mutatni a Formula a mezei HD 5750-hez képest. Az 5670 mindkét felbontásban nagyjából azonos aránnyal van lemaradva a HD 4770-hez és az 5750-hez képest, a játszhatósági szintet viszont 1680×1050-ben is duplán megfutja.

Az öreg motoros World in Conflict továbbra is megmaradt zöldpártinak, és ez a jövőben már aligha fog változni. A Radeonok inkább csak szenvednek alatta, és ezen a friss vezérlő sem tudott változtatni még egy picit sem, ugyanis a két HD 5750 FPS-re ugyanannyit futott. Az 5670 6-5 FPS-nyi lemaradása nem tűnik borzasztónak a 4770-hez képest, de mindkét kártya mindkét felbontásban 30 FPS alatt van, így a differencia némiképp felértékelődik.

A Resident Evil 5 alatt egy kicsit szusszanhattak a résztvevők, nagyon nem kellett megfeszülniük, az olcsóbb Radeonok eléggé együtt tudtak maradni, és a GTS 250 is közöttük teljesít. Az 5670-nek ezúttal a nagyobbik felbontás volt jobban a kedvére, itt elég közel merészkedett az 5750-hez és a 4770-hez, ebben valószínűleg a 10.2-es Catalyst is a segítségére volt, mivel a Formula gyorsult néhány FPS-t a gyári 5750-hez képest.

Első játékos oldalunkat a Devil May Cry 4 zárja 1280×1024- felbontásban futtatva. Minden kártya bőven játszható szintet biztosít, az 5670 is minimum 50 FPS-t tudott, de a demo4-et kivéve eléggé leszakad a többiektől. A friss AMD-s meghajtó megintcsak számított valamit, a Formula fel tudott mutatni némi teljesítménytöbbletet versenytársához képest.