Válassza az Oldal lehetőséget

Magyarországon nem népszerűek a telefonos alkalmazások

Az okostelefon tulajdonosok majdnem fele még soha nem töltött le alkalmazást a telefonjára, egytizedük pedig eddig legfeljebb egyszer tette – derült ki a Mediameter reprezentatív kutatásából. A médiakutató cég III. negyedévben készített, Appmeter nevű felméréséből az is kiderül, hogy az okostelefon tulajdonosok 90 százaléka szokott internetezni telefonján.

app-cube

 

A Mediameter 2 ezer felnőttet kérdezett meg személyesen a III. negyedévben egy reprezentatív minta alapján az okostelefonnal kapcsolatos szokásairól. A kutatásból kiderül, hogy az okostelefont használók 47 százaléka még soha nem töltött le applikációkat a készülékére, további 10 százalékával is csak egy alkalommal fordult eddig elő. Mindössze a felnőttek 7 százalékáról mondható el, hogy rendszeresen szokott applikációk letölteni; ez kevesebb mint 200 ezer főt jelent. Az applikációkat soha le nem töltő okostelefonosok 44 százaléka teljesen feleslegesnek tartja ezeket, egyáltalán nem érdeklődik azok iránt, 25 százaléka pedig azzal indokolta elzárkózását, hogy nem tudja pontosan, hogyan kellene letölteni.

Mediameter Appmeter_infograf

Az okostelefonos alkalmazások elterjedtsége tehát nem tekinthető túlzottan magasnak, a legnépszerűbb applikáció típusokat legalább egyszer, az okostelefon használók csak szűk negyede, ötöde próbálta már ki. A felmérés szerint a közösségi média applikációk (23%), a játékok (21%), a térképek, navigációs programok (20%), az időjárás-jelentések (19%) és az internetböngészők (18%) a leginkább keresett alkalmazások az okostelefon használó felnőttek körében. A megkérdezett okostelefon felhasználók mindenekelőtt az ingyenesen elérhető applikációkat keresik, hiszen mindössze 12 százalékukról mondható el, hogy fizetett már azért. Az eredmények azt mutatják, hogy nagyjából 300 ezer felnőtt töltött már le okostelefonjára fizetős applikációt és ezen alkalmakkor átlagosan 1000 forint körüli összeget fizetett ki ezekért. Ez az átlagos költség részben magyarázza a fizetős applikációk alacsony elterjedtségét is, hiszen a vizsgálat során az is kiderült, hogy legfeljebb 325 Ft és 570 Ft között határozható meg a fizetős applikációk ára: e szint alatt a letöltési kedvet a rossz minőséggel kapcsolatos félelmek csökkentik, e szint fölött viszont – a válaszadók szerint – az alkalmazások már túl drágák, egészen biztosan nem éri meg az árukat.

A Mediameter, Appmeter kutatásából az is kiderült, hogy a nyár végén a felnőtt népesség csak alig több mint egytizede nem rendelkezett saját (használatú) mobiltelefonnal, 54 százaléknak hagyományos telefonja volt, míg 33 százalék okostelefont használt. Mindez azt jelenti, hogy jelenleg a több mint 7 millió mobiltelefon használó felnőtt közül mintegy 2,7 millió 18 évesnél idősebb lakosnak van okostelefonja. Az okostelefon-penetráció az átlagnál magasabb a 18-29 éves, legalább középfokú végzettségű férfiak körében, valamint a fővárosi lakosok, illetve általában a közép-magyarországi régióban élők között.

Kijelenthető, hogy valamilyen fokú internethasználat ma már az okostelefon tulajdonosok döntő többségére jellemző: e csoport tagjainak 90 százaléka szokott internetezni valamilyen rendszerességgel telefonján, míg a hagyományos készülékeket használók esetében csak 9 százalék ez az arány – derült ki a Mediameter III. negyedéves kutatásából, amely országosan reprezentatív minta alapján, 2 ezer fő személyes megkérdezésével történt.

A szerzőről

s3nki

A HOC.hu oldal tulajdonosa. Több száz cikk, és több ezer hír szerzője. A különböző online felületeken kívül írt a Chip Magazinba, és a PC Guruba is. Egy ideig saját PC-s boltot vezetett, éveken át dolgozott üzletvezetőként, szervizvezetőként, rendszergazdaként az újságírás mellett.