Válassza az Oldal lehetőséget

Megvan a HTML5 játékprogram írói verseny győztese

Megvan a HTML5 játékprogram írói verseny győztese

Egy 23 éves mérnök-informatikus hallgató, Babrányi Dávid nyerte a Budapesti Műszaki Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék, a Weblabor és a Microsoft közös HTML5 játékfejlesztői versenyét. Dávid a Bring it down! című alkalmazással érdemelte ki az első helyet. Az október elején meghirdetett, november végéig tartó megmérettetésre igazán magas színvonalú játékokkal pályáztak, amely bizonyítja, a fiatalabb generáció is nagy lehetőséget lát a HTML5 fejlesztői platformban.

Megvan a HTML5 játékprogram írói verseny győztese

A HTML5 programozására épülő versennyel a Microsoft még 2010-ben megkezdett szakmai programját folytatja, melynek célja, hogy katalizálja a HTML5/JS technológiák elterjedését.

A megmérettetésen részt vett pályázóknak egy általuk választott játék logikáját és grafikáját kellett implementálniuk html5-ben. A versenyben kizárólag működőképes, legalább egy eljátszható pályát tartalmazó játék vehetett részt, amelyet egy előzetes ellenőrzés után a html5jatekok.hu oldalon tettek közzé. A játékok igencsak meglepő forrásból születtek: volt olyan pályázó, aki egy régi DOS-os játékért rajongott, amely Windows 7-hez már túl elavult volt, ezért nehezen futott, így úgy döntött, hogy megírja a kedvencét HTML5-ben. Volt olyan is, aki már tervezte, hogy kipróbálja a játékprogramozást, amelyre ez a verseny adott lehetőséget.

html5winnergameAz első helyezett alkotása.

Az első helyezést Babrányi Dávid nyerte el: „Még nem foglalkoztam igazán komolyan HTML5 és Javascript programozással, így igazi kihívás volt számomra a verseny. A Bring it down! lényege, hogy a játékosoknak úgy kell a földre segíteniük a „főszereplő” kiscsillagot, hogy az ne zuhanjon be a szakadékba. Több barátom, ismerősöm játszott már vele és mindenkinek nagyon tetszett. Biztosan fogok még HTML5 fejlesztéssel foglalkozni a jövőben is!”

thumbmasodikgameÖtletességből nem volt hiány a Supercurve játéknál sem.

A második helyet Méreg Norbert Supercurve című, 3D hatású ping-pong játéka, a harmadikat Miglász Dániel Jump or Die alkalmazása szerezte meg, amely 8 különböző pályát tartalmaz, ráadásul akár érintőképernyős mobil eszközzel is játszható.

Forrás: microsoft.com