Válassza az Oldal lehetőséget

NVIDIA és a kétmagos processzorok

Az NVIDIA-tól származó hírek szerint a legújabb ForceWare-sorozat képes lesz kihasználni a többmagos központi egységek előnyeit, így a hagyományos, egy szálon futó játékok sebessége is növekedhet akár 30 százalékkal is.

A kétmagos processzorokkal egyelőre a legnagyobb gond magas áruk és igen nehézkes beszerezhetőségük mellett az, hogy az átlagfelhasználók átlagos alkalmazásai önmagukban meg sem érzik a különbséget, hiszen az egyszálú programok esetén hiába várunk gyorsulást, a második mag olyankor pihen. Természetesen valójában egy picit azért javul a teljesítmény, hiszen például az operációs rendszer háttérben futó folyamatait átveheti az egyébként henyélő fél, de azért ez így is édeskevés a pénzünkért.

Az NVIDIA illesztőprogramjai már eddig is tartalmaztak dinamikus terhelés-elosztást, például amikor a processzor nem volt teljesen kihasználva, nagyobb arányban kapott vertexfeldolgozási műveleteket, mint amikor teljes erőbedobással dolgozott. A társaság fejlesztői most azon dolgoznak, hogy ezeket, illetve az ehhez hasonló feladatokat több szálra bontsák, ami egyúttal azt is jelenti, hogy mindkét mag egyszerre foglalkozhat majd velük. Az új ForceWare-ek 5-30 százalékos teljesítménynövekedést ígérnek.

A szerzőről