Válassza az Oldal lehetőséget

Xbox 360 és a visszafelé kompatibilitás

Az Xbox 360 első kézzel foghatóbb pletykái idején nagy visszhangot keltett a hír, miszerint a régi Xbox játékai nem futnak majd az újdonságon, míg a konkurens Sony teljes körű kompatibilitást ígér saját platformjain belül. Később azt hangoztatták, hogy a nagyobb neveket azért játszhatóvá varázsolják, most úgy tűnik, még tovább sikerült lépniük.

A Microsoft és az NVIDIA ugyanis a napokban újabb licencszerződést kötött, melynek értelmében a szoftveróriás felhasználhatja az NVIDIA egyes technológiáit arra a célra, hogy az Xbox 360 játékkonzolt is képessé tegye az eredeti Xboxra írt programok futtatására.

Cserébe természetesen a Microsoft hosszú éveken át súlyos összegeket fizet a társaságnak, de a vásárlók kegyének elnyerése mindennél fontosabb. A teljes körű kompatibilitás biztosítása egyáltalán nem egyszerű feladat, hiszen az Xbox 360 IBM PowerPC lapkájának kell x86-os Intel Mobile Celeront “játszania”, míg az ATI R500-a az NVIDIA grafikus vezérlőjét helyettesíti.

A központi egység emulálása nem olyan nagy feladat, a hárommagos, 3 GHz-es PowerPC valószínűleg könnyen eljátssza egy 733 MHz-es Celeron szerepét, az igazi kihívás a meglehetősen bonyolult grafikus vezérlő emulálása, elvégre a játékkonzolok legnagyobb előnye, hogy a programokat egy bizonyos hardverelem külön képességeihez, igényeihez alakíthatják a fejlesztők.

A szerzőről